Giriş Tarihi: 11.4.2010

THY, yüksek kârlılıkta da şampiyonlar ligine yükseldi

THY Genel Müdürü Temel Kotil, 2009'u 387 milyon euro kârla tamamladıklarını belirterek "Dünyanın en yüksek kâr oranını yakalayan beş havayolundan biri olduk'' diye konuştu

Türk Havayolları (THY) Genelo Müdürü Temel Kotil, 2009 yılında 3 milyar 271 milyon euro ciro elde ettiklerini giderin ise 2 milyar 885 milyon euro olarak gerçekleştiğini söyledi. "2009'u kârlılık olarak 387 milyon euro ile kapadık. Bu da yüzde 11.8 gibi kâr marjına tekabül ediyor'' diyen Kotil, "Dünyada Air China ve Ryan Air'dan sonra en iyi kâr oranını yakalayan havayolu şirketleri içerisinde yer alıyoruz''dedi. Kotil, Air France, American Airlines, İberia, British Airways, Singapur Airlines, Delta, geçen yılı dünyanın önde gelen havayolarının zararla kapadıklarını, Emirates, Korean Airlines ve Lufthansa'nın kârlılık oranlarının ise THY'nin geresinde kaldığına dikkat çekerek, "THY geçen yıl dünyada en çok kâr eden havayollarından birisidir'' diye konuştu.
TRANSİT YOLCUYA ODAKLANDI

THY'nin transit yolcu sayısının 2006 yılından itibaren artış gösterdiğini anlatan Kotil, İstanbul üzerinden yurtdışına götürülen transit yolcu sayısının 2000 yılında 379 bin 626 iken bunun geçen yıl 2 milyon 213 bin kişiye ulaştığına dikkat çekti. Kotil, bu yıl hedeflenen yolcu sayısının ise 3 milyon 182 bin olduğunu ifade etti. Kotil, 2005-2006 yılları arasında başta Körfez ülkelerinde olmak üzere 24 yeni hat açıldığını belirterek, Ortadoğu pazarını güçlendirdikçe transit yolcu sayısının büyüyeceğini söyledi. Taşıdıkları transit yolcu sayısının her yıl yüzde 50 arttığını bunun da THY'nin daha global ve büyük bir taşıyıcı olduğunu gösterdiğini ifade eden Kotil, "Bu hızla devam ederse yakın bir tarihte THY, Türkiye pazarından ziyade yurt dışı pazarına hizmet veren hale gelecek. Bu şu açıdan önemli, gittikçe rekabetin arttığı bir ortamda yalnızca Türkiye pazarından değil global pazarda payınız artarsa herhangi bir yerde rekabet etme yeteneğine sahip oluyorsunuz'' diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.