Perşembe 15.04.2010
Son Güncelleme: Perşembe 15.04.2010

Bazı ekonomistler faiz artırımı da bekliyor

FİNANS YATIRIM
Radikal bir işaret yok
Belirtilecek en önemli nokta strateji dokümanının politika hareketlerinin zamanlaması konusunda bir detay içermemesi. MB'nin çıkışa yaklaşımı oldukça kademeli ve ölçülü görünüyor. Genel olarak çıkış stratejisi parasal koşullarda hızlı ve radikal bir sıkılaştırmaya işaret etmedi. Bu da piyasa için bir rahatlama yarattı. Özetle parasal politika çağrımız dünkü faiz açıklaması ve bugünkü çıkış stratejisi dökümanından etkilenmedi. Faiz artırımı öncesindeki likidite önemlemleriyle birlikte Banka'nın alım zamanın olacağını düşünmeye devam ediyoruz.
JP MORGAN
MB gereğinden fazla ılımlı
MB'nin çıkış stratejisi raporu bankanın kriz sırasında uyguladığı likidite önlemlerini kaldırmada oldukça kademeli bir yaklaşım sergileyeceğine işaret ediyor. MB'nin bu kademeli yaklaşımının kötüleşen enflasyon dinamikleri ve ekonomik aktivedeki artış sürecinde gereğinden fazla ılımlı olduğunu düşünüyoruz. Banka'nın politika sıkılaştırmasının sonraki aşamalarında şu an planladığından daha hızlı bir şekilde ilerleyeceğini düşünüyoruz.
NOMURA
Faiz artırımı gerçekçi bir opsiyon
Dünkü çıkış stratejisini göz önüne aldığımızda 25 baz puanlık bir artırım gerçekçi bir opsiyon gibi görünüyor. İlk aşamalarda 1 hafta vadeli repo faiz oranının yeni politika oranı olacağı belirtildi. MB sisteme net borç veren olduğundan politika oranını kredi oranına çekmeni ekonomik olarak doğru olduğunu düşünüyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.