Cumartesi 17.04.2010
Son Güncelleme: Cumartesi 17.04.2010

İspanya itirafı: Başlık yoksa başarı da yok

İspanya'nın Türkiye-AB ilişkileri uzmanı Eduard Soler, temmuza kadar mutlaka bir başlığın açılacağını söyledi

Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı'nın İspanya'nın önde gelen düşünce kuruluşu CIDOB ile birlikte düzenlediği "İspanya dönem başkanlığında Türkiye-İspanya" konulu konferansta Türkiye-AB ilişkileri ve İspanya'dan beklentiler masaya yatırıldı. Toplantıdan sonra bir grup gazetecinin sorularını yanıtlayan Soler, "Başbakan Zapatero'nun amacı olabildiğince çok başlık açmaktı. Bunlar arasında kamu ihale başlığı ile enerji de vardı. Ancak ikincisinde Kıbrıs vetosu söz konusuydu. 4 başlık artık artık mümkün değil" dedi. Dışişleri Bakanlığı'na danışmanlık yapan İspanyol uzman, "En mümkün olan başlık gıda güvenliği. Bu nedenle de en az tartışma yaratacak başlığı açmayı planlıyoruz. Eğer hiçbir başlığı açamazsak İspanya'nın dönem başkanlığı için başarısızlık denilebilir" ifadelerini kullandı. Son aylarda Türkiye'ye yönelik vize muafiyeti konularında çok büyük bir açılım beklenmemesi gerektiğini belirten Soler şöyle devam etti: "Yakın bir gelecekten Schengen vizesinin kaldırılmasını beklemeyin. Avrupa ekonomik krizden yeni yeni çıkmaya başladı ve işsizliğin yaşandığı bir dönemde, kendi halklarına 'Türklere vizeyi kaldırıyoruz' diyebileceklerine ihtimal vermiyorum. Buna en çok Almanya, Hollanda, Avusturya ve Fransa direnir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.