Pazar 18.04.2010

SEC, Stanford'un dolandırdığını zaten biliyormuş!

7 milyar $'lık saadet zincirinin ipuçlarına 1997'de ulaşan SEC, dolandırıcı Stanford hakkında 8 yıl soruşturma başlatmamış

ABD Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SEC), ünlü dolandırıcı Bernard Madoff'ta olduğu gibi 7 milyar dolarlık saadet zinciri oluşturan Teksaslı finansçı Allen Stanford hakkında da elinde bilgiler olmasına karşın zamanında gerekli incelemeleri başlatmadığı öğrenildi. SEC müfettişi David Kotz'un hazırladığı raporda, Stanford'un ponzi şeması oluşturduğuna yönelik ilk şüphelerin 1997'de ortaya çıktığı belirlendi. 1997-2004 arasında dört kez Stanford'un dolandırıcılık yaptığı kanısına varılmasına karşın her defasında araştırmanın üzerine gidilmediği ortaya çıktı. Raporda, buna neden olarak da eski bir SEC çalışanı olan Spencer Barasch'ın Stanford'un böyle bir iddia ile soruşturulmasına karşı çıkması gösterildi. Barasch'ın SEC'ten ayrıldıktan sonra, hakkında ilk soruşturma 2005'te açılan Stanford'un avukatlığını üstlenmek istediği öğrenildi.
PARALAR YURTDIŞINA UÇTU

Sahibi olduğu Bank of Antigua aracılığıyla müşterilerini dolandırdığı suçlamasıyla geçen yıl tutuklanan Stanford, çok sayıda yatırımcıya piyasanın çok üstünde bir getiri vaat ederek para toplamış ve bu paraları yurtdışındaki offshore hesaplarına aktarmıştı. SEC Başkanı Mary Schapiro, Stanford hakkında hazırlanan raporun ardından denetim ve soruşturmaların derinleştirildiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.