Pazartesi 19.04.2010
Son Güncelleme: Pazartesi 19.04.2010

Hindistan'ın Kemal Derviş'i Türkleri yatırıma davet etti

IMF'de görev yaparken, 2004'te Planlama Komisyonu Başkan Yardımcılığı'na atanan Montek Singh Ahluwalia "Türklere kapımız hep açık" dedi Ahluwalia, Hindistan'ın gıda, inşaat, sağlık ve turizm dahil birçok sektörde yatırım ve işbirliği olanağına sahip olduğunun altını çizdi

Çelebi Hava Servisi'nin Yeni Delhi ve Mumbai'deki faaliyetlerinin tanıtıldığı basın gezisine katılan Türk gazeteciler Hindistan'ın Kemal Derviş'i Montek Singh Ahluwali ile tanıştı. Başkanlığını Başbakan Manmohan Singh'in yaptığı Hindistan Planlama Komisyonu'nun başkan Yardımcısı Montek Singh Ahluwalia, 2001 yılında Uluslararası Para Fonu'nda (IMF) Bağımsız Değerlendirme Dairesi'nin ilk başkanı olarak görev yapmış. 2004 yılında ise Hindistan'da iktidarda bulunan Birleşik İlerici İttifak tarafından Hindistan Planlama Komisyonu'nun başkan yardımcılığına atanmış, bir başka ifade ile Hindistan ekonomisi kendisine emanet edilmiş. Türkiye de 2001 krizinin ardından Dünya Bankası'nda çalışan Kemal Derviş'i Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanlığı görevine atamıştı. Derviş'in yanı sıra Turgut Özal döneminde Başbakanlık Müsteşarı olan Atilla Karaosmanoğlu ile iyi arkadaş olduklarını anlatan Montek Singh Ahluwalia, Türkleri ülkesine yatırım yapmaya davet etti ve yatırımcılara kendilerini evlerinde gibi hissedeceklerine dair söz verdi. Başbakan Yardımcısı "Türk işadamları Delhi, Bangalore, Mumbai, Chengai ve Kalküta'da birkaç gün geçirerek, buradaki fırsatları yeriden görmeli. Biz kesinlikle onları gelmeye teşvik edeceğiz" diye konuştu.
'ARTIK DÜNYA DEĞİŞİYOR'
İki ülkenin de G-20 üyesi olduğuna ve gelişen ekonomiler arasında yer aldığına dikkat çeken Başbakan Yardımcısı, ülkesinin gıda, inşaat, sağlık ve turizm dahil birçok sektörde yatırım ve işbirliği olanağına sahip olduğunun altını çizdi. Tarihsel olarak sanayii ülkelerini yatırım yapılması ve girilmesi gereken pazarlar olarak gördüklerini kaydeden Montek Singh Ahluwalia "Artık dünya değişiyor, bizimkiler yurt dışında yatırımlar yapıyor. Avrupa pazarına girmek isteyen Hintli bir iş adamı, Türkiye'ye yatırım yapabilir ve Türkiye'yi merkez üssü olarak kullanabilir. Hindistan'a yatırım yapmak isteyenTürklere kapımız açık" dedi.
'TECRÜBENİZİ PAYLAŞIN'
Avrupa'ya yakınlığı ve Avrupa pazarlarına tercihli erişim hakkına sahip olmasının Hindistan açısından Türkiye'yi cazip kıldığını belirten Montek Singh Ahluwalia, iki ülke arasındaki düşük ticaret hacminin artmasını istedi. Tarihi dostluk bağlarının da bu konuda yardımcı olacağını savundu. Başbakan Yardımcısı, 1.1 milyar nüfusa sahip Hindistan'ın her yıl ortalama yüzde 8-9 büyüdüğünün altını çizdi ve bu durumun büyük fırsatlar sunduğunu kaydetti. Hindistan'da bir çok şirketin kamuya ait olduğunu ancak bu şirketlerin karar alma süreçlerinin ticari olduğunu belirten Montek Singh Ahluwalia "Devlet ne üreteceklerini söyleyip, onları sipariş falan vermiyor" dedi. Ülkesinin en büyük sorununun kentleşme olduğunu belirten Montek Singh Ahluwalia, bu konuda işbirliği yapılabileceğinin altını çizdi ve ekledi:"Hindistan'daki eyaletler ve kentler, sizin deneyiminizden çok şey öğrenebilir."
ORTALAMA BÜYÜME HIZI % 8
2001'de 1.027 milyar olan Hindistan nüfusunun 2025'te 1.4 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor. 3 Nüfusun yüzde 52'si 25 yaş altında. 3 Son beş yılda ortalama büyüme hızı yüzde 8.22. 3 Ülkede 23 milyon düşük maliyetli konuta ihtiyaç var. 3 Karayollarının sadece yüzde 6'sı gelişmiş durumda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.