Perşembe 22.04.2010

İlk çok katlı mağaza üçüncü kuşakla ayakta

İlk açıldığında tekstil ürünleri dışında gıda satışı da yapan Yeni Karamürsel Mağazası, YKM ismiyle bugün onlarca markaya ev sahipliği yapıyor

YKM'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Ağralı'nın dilinden 1980'li yılları şöyle bir analiz edelim: "Çok büyük sıkıntılardan geçmiştik. Tüm ihtiyaç maddelerinin karaborsaya düştüğü günleri yaşamıştık. Gıda satışı da yapıyorduk. Özel arabamın bagajında rica eden dostlara Sana yağı taşıdığımı hatırlıyorum. Enflasyon ve ekonomik darlığın yanında sendikacılık gemiyi azıya almıştı. Personelimiz bu durumdan etkilenmişti. Ankara'da kumaş reyonunda çalışan bir tezgahtar arkadaşımın sendika korkusuyla huyunun değiştiğini hatırlıyorum. Bir gün öğlen tatili başladı diye müşterinin kumaşını makasla keserken tam ortada bırakıp yemeğe çıkmıştı." Kurucu Nuri Güven yarım asırı aşkın süre önce Sultanhamam'da 2. Vakıf Han, 4. Kat 31 No'lu mağazasında imalatçı ve perakendeci olarak ilk Yeni Karamürsel Mağazası'nı hizmete açtığı gün, İstanbul'da modern mağazacılık fikrini de hayata geçirmişti aslında farkında olmadan. Kurulduğu tarihten bu yana Türkiye'yi kredili satışla tanıştıran YKM, ilk mağaza kartı, ilk chip'li kart, ilk çok katlı mağaza, mağazacılıkta ilk bayilik sistemi, ilk promosyonlu satış, ilk internet mağazacılığı gibi pek çok ilkin de öncüsü oldu. 1973 yılında tahvil ihraç eden firma, 1980'li yıllarda liberal ekonomik politikalarla dışa açılan Türkiye'de raflarına daha fazla ithal markaya yer vermeye başladı ve adını da yeni çağa uydurarak, YKM olarak değiştirdi.
PAZAR GÜNÜ AÇILABİLİR İZNİ
90'lı yılların başında pazar günü de mağazaların açılmasına izin verilmesiyle şenlenen alışveriş ortamına 'Perşembe geceleri de 22.00'a kadar açık' konseptini getirdi. Şirket olarak kurulduğu 1953 cirosu 3 bin 628 lira olarak kayıtlara geçen firmanın bugünkü cirosu yaklaşık 430 milyon TL. 3'üncü kuşağın yönettiği firma 60 mağaza ile hizmet veriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.