Perşembe 22.04.2010

Ülker, gıdada 12 dünya devinin arasında

Küçük bir atölyede 1944'te bisküvi işine başlayan Ülker, bugün dünyanın 12 dev gıda şirketi arasına girmeyi başardı

İçine girdiğimiz 2010 yılında Sabah gazetesi 25'inci yılını kutlarken Ülker ise 65'inci yılını kutlamaya hazırlanıyor. SABAH'ın sorularını yanıtlayan Yıldız Holding Kurumsal İlişkiler Genel Müdürü Zuhal Şeker "1944 yılında küçük bir bisküvi atölyesinden doğan ve büyük endüstriyel başarılara ulaşan Ülker, gelecekte ne olacağı sorusunun cevaplarını 1980'li yıllarda verdi" dedi. 1990'lı yılların başında margarin, bitkisel ve endüstriyel yağ sektörüne Ülker markasıyla yapılan yatırımların bu bütünlüklü stratejinin bir parçası olduğunu ifade eden Şeker, "1996'da ürün gamına süt ve sütlü ürünleri ekleyen grup, 2000'li yıllarda Türkiye'nin ilk yerli bebek maması, kolası, dondurması, 3'ü 1 arada kahvesi ve fonksiyonel gıdasını üretti. 1993 yılında Avrupalı nişasta devi Cerestar ile yüzde 50-50 ortaklıkla kurulan Pendik Nişasta, yabancılarla ilk ortaklık oldu" dedi.
GODİVA'YI SATIN ALDI
Bugün, Yıldız Holding şirketlerinin Kellogg's, Hero, Gumlink, Laurens Spethmann Holding (LSH) gibi dünya şirketleriyle ortaklıkları bulunduğunu belirten Şeker, "1999'da Suudi Arabistan'da kurulan bisküvi fabrikasını Kazakistan, Ukrayna, Romanya, Mısır ve Pakistan izledi. 2007 sonundaki Godiva yatırımı ise, Yıldız Grubu için yepyeni bir dönemin de başlangıcı oldu" dedi. Şeker, 2010 yılında Ülker'in 400 milyon nüfuslu bir bölgeye yayıldığını ve bisküvi-çikolata-şekerleme alanında dünyanın en büyük 12 gıda şirketi arasında yerini aldığını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.