Cuma 23.04.2010
Son Güncelleme: Cuma 23.04.2010

Dünyanın 2 bin devi içinde bir düzine Türk

Forbes'un en büyük 2000 şirketi sıralamasında bu yıl 12 Türk şirketi var. Listede ilk sırayı 274'üncü olan Garanti Bankası aldı

Forbes dergisine göre, dünyanın en büyük şirketi ABD'den JPMorgan Chase bankası oldu. Derginin internet sitesinde dünyanın en büyük 2000 şirketini açıkladığı "Global 2000'' araştırmasına göre, dünyanın en büyük şirketi ABD'den JPMorgan Chase olurken bu şirketi yine ABD'den General Electric ve Bank Of America takip ediyor. Türkiye'den ise 12 şirket listede kendine yer buldu. Kar, gelir, piyasa değeri ve aktif büyüklüğüne göre 2 bin şirketi değerlendiren Forbes'un listesinde Türkiye'den ilk sırayı 274'üncü sıraya yerleşen Garanti Bankası aldı. İş Bankası 288'inci sırada yer alırken Koç Holding 321, Akbank 343, Sabancı Holding 414'üncü sırada kendine yer edindi. Kamu bankalarından Halkbank 534'üncü, Vakıfbank 609'uncu, Türk Telekom 666'ncı sırada bulunurken bu şirketleri Turkcell (683), Enka (934), THY (bin 507) ve Doğan Holding (bin 872) izledi. Geçen yılki listeye giren Erdemir ve Anadolu Efes yeni listede yer almazken, Türk Hava Yolları listeye 1507'nci sıradan girdi. Geçen yıl listede ilk sırada yer alan General Electric bu yıl ikinci sıraya gerilerken önceki yılların zirvedeki isimleri petrol şirketleri ilk 10'da kalsalar da zirveyi finans sektörüne terketti. Bank of America üçüncü, olurken Exxon Mobil dördüncü sıraya geriledi. Royal Dutch Shell yeni listede HSBC ile birlikte 8'inci sırada bulunuyor. Milyonlarca aracını geri çağırmak zorunda kalan Toyota ise listeye 360'ıncı sıradan girdi. ABD 515 şirketle listede başını çekerken, bu ülkeyi 210 şirketle Japonya, 113 şirketle Çin, 56 şirketle Hindistan ve 62 şirketle Kanada takip ediyor. Listeye ayrıca Umman ve Lübnan'da girdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.