Cumartesi 24.04.2010 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 24.04.2010 15:05

İzlanda çöküş sinyalleri veriyor

İzlanda, 14 Nisan'da patlayan volkanla dünya genelinde etkili olan havayolu krizine sebep olurken, ülkede şimdi de ekonomik kriz sinyalleri görülüyor.

Yaşanan yanardağ patlamasından sonra turizm gelirlerinin büyük oranda düşeceğinin tahmin edildiği ülkede, önceki gün iki banka iflas etti. İzlanda hükümeti konuyla ilgili yaptığı açıklamada, iflas haberlerini doğruladı ve bankaların devlet kontrolüne geçtiğini bildirdi.
2008 yılının Ekim ayında kameraların karşısına geçen İzlanda Başbakanı Geir Haarde, ülkenin iflasın eşiğinde olduğunu açıklamıştı. İzlanda ekonomisi neredeyse trampa (takas) sistemine dönmüş, üretim çok düşük olduğu halde borçlanma hat safhadaydı. Buna bir de bankaların aşırı para kazanma hırsı eklenince, ülke ekonomisi bir anda kendini iflas batağında yüzer halde buldu. Benzer bir gelişme bugünlerde de yaşanıyor. Volkan patlamasıyla bütün Avrupa'nın hava trafiğini felç eden İzlanda, kendi içerisinde yeni ekonomik sorunların doğmasına da sebep oldu. Önceki gün 'Keflavik' ve 'Byr' isimli iki banka iflas ederek devlet kontrolüne geçti. Bankaların, kredi sahiplerinin, kredilerin yeniden yapılandırılmasına yanaşmaması nedeniyle iflas ettikleri açıklandı. Devlet kontrolüne geçen bankaların ülke genelinde toplam 400 çalışanı var.
2008 yılındaki mali krizde İzlanda devleti ülkenin en büyük 3 bankası başta birçok mali kuruluşu devlet kontrolüne almak zorunda kalmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.