Son Güncelleme: Pazar 25.04.2010
Aralarına "sarı renk" girdi
Çukurova Jeneratör ile Caterpillar'ın arasına "sarı renk" girdi. Amerikalılar "Renkleriniz bize fazla benziyor" derken, Türkler ise " Hayır benzemiyor"diyerek kendini savundu
HEDEF 100 MİLYON DOLAR
Jeneratör üretiminde Çukurova Grubu'nun 30 yıllık bir deneyimi olduğunu kaydeden Ertürk, "1993'e kadar Caterpillar ile çalışıyorduk. Sonra yollarımız ayrıldı. Çünkü onlar bizim Çukurova markası ile Türkiye'de üretim yapmamızı istemiyorlardı" dedi. Halen 40 ülkeye ihracat yapan Türk enerji şirketinin bu yılki ciro hedefi ise 100 milyon dolar. Dünyanın önemli jeneratör üreticilerinden biri olmayı hedeflediklerini kaydeden Ertürk, özellikle Afrika ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerinde büyük bir potansiyel gördüklerinin altını çizdi.
Jeneratörün 40 yıllık ömrü kaldı
AVRUPA'DA artık jeneratör pazarının belli bir doygunluğa ulaştığını ve elektriğin stabil olmadığı ülkelerde daha geniş pazar olanakları olduğuna dikkat çeken Ertürk, "Zaten gelişmekte olan teknolojiler ile jeneratör üretiminin 40 yıl sonra sona ereceğini düşünüyorum. Çünkü artık daha entegre sistemler devreye giriyor. Dolayısıyla jeneratöre olan ihtiyaç da zamanla azalacaktır diye düşünüyorum" şeklinde konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | TCMB duyurdu: Menkul kıymet tesisine ilişkin düzenleme kaldırıldı
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu: BOTAŞ ve ExxonMobil, LNG ticaretine ilişkin işbirliği anlaşması imzaladı
- 3 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 4 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 5 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 6 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 7 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 8 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 9 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 10 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza