Pazar 25.04.2010
Son Güncelleme: Pazar 25.04.2010

Kazaz ile Milano'yu fethedecek

Dünyada 97 noktada Gizia marka ürünleri satılan Kutlu, Atina'yı bırakıp kaçmayacaklarını belirterek, "Kiraları makul bir seviyeye çekerlerse hiçbir mağazamızı kapatmayacağız" dedi

2005'ten beri Rusya ve Avrupa'da büyüyerek dikkat çeken Gizia markasının sahibi İsmail Kutlu bir süredir yürüttüğü İstanbul Fashion Week Komite Başkanlığı'ndan istifa etti. Kendi markasına daha fazla zaman ayırmak için ayrılan İsmail Kutlu; "Tekstil'de toptancılıkla, fasonculukla büyüyemeyiz" diyerek 2005 yılında soyunduğu markalaşma çalışmalarını ise şimdi daha da büyütüyor. Uzun süredir manken Tuğçe Kazaz ile çalışan Gizia, iki sezona daha imza attı. İsmail Kutlu, "Markayla bütünleşti ve ürünleri iyi taşıyor. Şimdi de Tuğçe ile Milano sokaklarını fethetmeye hazırlanıyoruz" dedi. Kutlu'nun yarattığı Gizia markası Rusya başta olmak üzere Doğu Avrupa ülkeleri, ABD ve Avrupa'da tanınırken Türkiye'de pek fazla bilinmiyor. Ürün fiyatlarının 250 eurodan başladığı markanın yurtdışında Dolce &Gabana, Roberto Cavalli gibi markalarla aynı yerde satıldığını söyleyen Kutlu, "Zenginin olduğu her yerde Gizia var" diyor. 1935 yılından beri manifaturacılıkla uğraşan ve 1980'lerden beri de tekstil piyasasının içinde olan bir aileden gelen İsmail Kutlu, İspanya, Romanya, Bulgaristan ve Yunanistan'la Avrupa'da da büyüdüklerini anlattı. ABD'ye de ülkenin en gözde bölgelerinden Beverly Hills'te açtıkları dükkandan çok memnun olduklarını belirten işadamı dünyada 97 noktada Gizia'nın satıldığını söyledi.
Yunanistan'da 4 mağazanız var? Siz de ülkeden ayrılacak mısınız? 4 yıldır Yunanistan'ın en iyi yerlerindeyiz. Bir mağazanın yerini Zara istedi, vermedik. Avrupa, Doğu Blok'u gibi değil. Avrupa'da insanların tanıması görmesi ve biraz alışması gerekiyor. 2009 çok iyi giderken bir anda Yunanistan'da kriz oldu, beklemiyorduk. Bir günde çöktü. Ama bırakıp kaçmayacağız. Küçüleceğiz. Kiraları makul bir seviyeye çekerlerse hiçbirini kapatmayacağız. En azından 2010'u göreceğiz. 2010'u yaşamadan Yunanistan'ı bırakmayı düşünmüyoruz.
Milano hayalinizi ne zaman gerçekleştireceksiniz? 2009'da görüşmelerimiz başlamıştı. Tam sonuca da gelmiştik. Ama küresel krizin patlaması işin ertelememize neden oldu. Ancak unutmadık. Orta Avrupa'da ilk açacağımız mağaza orada olacak. Yeniden görüşmeler başladı, bu yıl sonunda Milano Via Montenapoleone'de Türk bayrağını sallandıracağım.
Markanın, Atina'nın en ünlü alışveriş semtleri olan Glyfada, Kolonaki ve Kifisya'da açtığı mağazaları ise Türk markasını dünya markaları ile bir arada konumlandırması anlamında önemli bir örnek.
Son yıllarda dünyanın önemli moda pazarlarından biri kabul edilen Rusya genelinde bilinirliği en yüksek Türk moda markası olmayı başarmış.
Amerika ve Avrupa'daki yatırımlarıyla da pazardaki yerini her geçen yıl genişleten Gizia, İspanya'daki pazar payını arttırarak 2007 yılında Barcelona'da kendi showroom'unu açtı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.