Pazartesi 26.04.2010 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 26.04.2010 14:21

İşte açlık ve yoksulluk sınırı

Türk-İş'in yaptığı hesaplamalara göne Nisan ayında dört kişilik ailenin açlık sınırı 853 TL, yoksulluk sınırı 2 bin 777 TL olarak belirlendi.
Türk-İş, Nisan ayı açlık ve yoksulluk sınırını açıkladı. Türk-İş yaptığı yazılı açıklamada, mutfak enflasyonunun son oniki aylık artışının yüzde 15.46 olduğunu bildirdi. Türk-İş'in yaptığı hesaplamalara göre, dört kişilik bir ailenin sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenebilmesi için Nisan ayı itibarıyla yapması gereken harcama tutarı 852.50 TL olarak tespit edildi. Açıklamada, yoksulluk sınırı olarak belirtilen gıda harcaması, giyim, konut (kira, elektrik, su, yakıt), ulaşım, eğitim, sağlık ve benzeri ihtiyaçlar için yapılması zorunlu diğer harcamalarla birlikte toplam harcama tutarının 2 bin 776, 86 TL olduğu kaydedildi.
Açıklamada, temel mal ve hizmetlerdeki fiyat artışları nedeniyle çalışanların bir yıl öncesine göre 372 lira fazla harcama yapmak durumunda olduğu belirtildi. Aynı dönemde sadece mutfak harcamasına gelen ek yük 104 lira oldu. Açıklamada, "Ankara'da yaşayan dört kişilik bir ailenin gıda için yapması gereken asgari harcama tutarı bir önceki aya göre yüzde 0.87 oranında arttı. Yılın ilk dört ayı itibarıyla artış oranı yüzde 7.28 oldu. Gıda enflasyonunda on iki ay itibariyle artış oranı yüzde 15.46 oranında gerçekleşti. Yıllık ortalama artış oranı yüzde 6.88 olarak hesaplandı" denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.