Pazartesi 26.04.2010
Son Güncelleme: Pazartesi 26.04.2010

Türkiye'nin bölgesel anlamda 'Gıda Risk Haritası' çıkarılıyor

Tarım Bakanlığı "Gıda Risk Haritası" hazırlıyor. Bakanlık, şikâyetlere göre riskli bölge ve ürün gruplarını belirleyecek

Tarım ve Köyişleri Bakanlığı 1 yıl önce açılan "174 Alo Gıda" hattına gelen şikayetlerin türüne ve yoğunluğuna göre "Gıda Risk Haritası" hazırlıyor. Bakanlık, ortaya çıkan sonuçlara göre denetim şeklini ve sayısını belirleyecek "Gıda Eylem Planını" uygulamaya koyacak. Gıda güvenilirliği bilincinin oluşturulması, tüketicinin denetim mekanizmasında daha etkin bir rol alması, halk sağlığının korunması, kayıt dışı gıda üretiminin engellenmesi ve gıda güvenliği konusunda 2009 yılında başlatılan kampanya kapsamında Alo 174 Gıda Hattı'na bugüne kadar 31 bin 706 şikayet geldi. Şikayetler üzerine yapılan denetim ve kontroller sonucunda 5 bin 647 ceza verildi. 3 bin 530 işletmeye para cezası uygulanırken, 1832 işletmeye faaliyetten men cezası ve 285 işyeri için suç duyurusunda bulunuldu. 2009 yılında 21 bin 88 başvurunun yapıldığı Alo 174 Gıda Hattı'na, başvuru sayısı bu yılın ilk 4 ayında ciddi bir artış göstererek, bu yılın ilk 4 ayında 10 bin 755'e ulaştı.
En fazla şikâyet hijyen ihlaline
Hijyen ihlali
Ürünlerin içinden çıkan yabancı maddeler
Etiketlerde yeterli bilgi bulunmaması ve haksız rekabete neden olan ifadeler içeren etiketler
Sn tüketim tarihi geçmiş ürünlerin satışı
Gıda zehirlenmesi şüphesi ile izinsiz gıda satışı


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.