Giriş Tarihi: 26.04.2010

Yalova bilişimci, Bolu derici oluyor

Atıl kaldığı yönünde eleştirilen Organize Sanayi Bölgeleri sektörel ihtisaslaşmayla canlandırılıyor. 46 bölge bilişim, tarım, deri, kimya ve tekstil gibi alanlarda uzmanlaştı

Türkiye'de varlığı ve etkinliği yıllardır tartışılan sanayi bölgeleri için bir süredir hummalı bir çalışma yapılıyor. Amaç bazı yerlerde kapasite kullanımının yüzde 20'lere kadar düştüğü ve ortalama olarak yüzde 68'lere vardığı bu alanları canlandırmak. Nihai hedeflerden biri halihazırda 822 bin kişiyi istihdam eden bu bölgelerin tam kapasite ile çalışıp 328 bin kişiye istihdam sağlaması. Sanayi Bakanlığı'nın bir süredir üzerinde çalıştığı Organize Sanayi Bölgeleri'nin (OSB) ihtisaslaşması da neticelerini vermeye başladı.

46 OSB İHTİSASLAŞTI

Buna göre mevcut 262 sanayi bölgesinin 46'sı ihtisaslaşmış duruma getirildi. Dokuz tanesi bakanlık kredisi ile tamamlanan, 18' kendi imkanları ile ihtisaslaşan ve 18'i bakanlığın yatırım programında olan bu OSB'lerde bilişimden gıdaya, dericilikten mermere kadar bir çok alan yer alıyor. Yalova bölgesi bilişim için seçilirken, Samsun gıdada, Kocaeli de otomotiv alanında uzmanlaşanlardan. Bu kapsamda Sanayi Bakanlığı'nın 2010 yatırım programına aldığı OSB'ler içinde dokuz tanesi tarıma dayalı. İki OSB der konusunda uzmanlaşırken, mermer konusunda da yine iki sanayi bölgesi var. Bu bölgeler dışında tekstil, zeytincilik, döküm, bilişim ve gıda alanında da birer OSB bulunuyor.

PLANDA YENİ OSB YOK

Organize Sanayi Bölgeleri hakkında SABAH'ın sorularını yanıtlayan Sanayi Bakanı Nihat Ergün, yeni strateji hakkında şunları söyledi; "Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, Organize Sanayi Bölgelerinin toplamında yüzde 75 doluluk oranı yakalanmadığı takdirde, mevcutların genişletilmesinin veya yeni Organize Sanayi Bölgesi kurulmasının önüne geçtik. Böylece Organize Sanayi Bölge sayısını artırmak yerine, mevcut tesislerin kalitesini artırma yolunda önemli bir adım atmış olduk." Mevcut tesislerin yönetim tarzlarında da güncellemeler yapılması gerektiğini söyleyen Nihat Ergün, "Kendi fabrikalarını yönetme konusunda son derece başarılı olan iş adamlarımız, Organize Sanayi Bölgelerinin yönetiminde bu başarının biraz gerisinde kalıyorlar" dedi.
SANAYİCİ EN ÇOK TEŞVİKTEN RAHATSIZ
Bunun yanı sıra 684 kurumu kapsayan bir anket yaptıklarını belirten Sanayi Bakanı Nihat Ergün, üretim yapan firmaların en dertli olduğu konunun teşvik ve muafiyetler olduğunu belirtti. Bilindiği gibi teşviklerin yeri konusunda bir çok ilin itirazı vardı. Yakın bölgelerde teşvik varken kendilerinde olmaması eleştiriliyordu. Diğer konular ise sırasıyla şöyle, yer seçimi ve planlama, enerji-ulaşım ve altyapı ile yönetim biçimi.
MOĞOLLAR OSB'LERİ ÖRNEK ALIYOR
Organize Sanayi Bölgeleri'nin dünya ile entegre olmasını ve rekabet gücümüzün artmasını sağlamayı hedeflediklerini bildiren Ergün, "Bugün Moğolistan, Kazakistan, Ukrayna, Filistin, Mısır ve Azerbaycan gibi ülkeler, ülkemizdeki Organize Sanayi Bölgeleri ile ilgili süreçleri yakından takip ediyor, bir model olarak yararlanıyorlar. Yabancı ülkelerden bilgi ve tecrübe paylaşımı ile eğitim alanında talepler artıyor" dedi.
KSS'LERDE TOKİ ORTAKLIĞI
Organize Sanayi Bölgeleri içerisinde Küçük Sanayi Siteleri oluşturma konusunda adımlar da attıklarını belirten Ergün, "Birbirine entegre olan tesislerde esnafımız da kendisini geliştirme imkanı bulacaktır. Organize Sanayi Bölgeleri içinde arsa tahsisi yapıldıktan sonra, küçük Sanayi Sitelerini TOKİ'ye yaptırabiliriz. Bununla ilgili çalışmaları da başlattık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.