Salı 27.04.2010
Son Güncelleme: Salı 27.04.2010

İstanbul'da kardinalli, at yarışlı ekonomi zirvesi

13'üncü Avrasya Ekonomi Zirvesi bu yıl 19 bakan, 32 uluslararası kuruluş ve 40 ülkeden temsilciler katılımıyla gerçekleşiyor. Zirveye üç tema damgasını vuracak. Bunlardan biri Nabucco projesi ve Türkiye'nin bölgedeki enerji hatları üzerindeki ağırlığı. Nabucco projesi için Enerji Bakanı Taner Yıldız'ın yanı sıra Azerbaycan, Kazakistan, Avusturya, Romanya ve Macaristan'ın da enerji bakanları zirveye katılacak.

DIŞLAMAK İSTİYORLAR
İkinci gündem maddesi ise Türkiye'nin Avrupa'nın dışına itilmesini engellemek. Zirveyi düzenleyen Marmara Grubu Vakfı Genel Başkanı Akkan Suver, "Avrupa Güneydoğu Avrupa terimini kullanarak Türkiye'yi dışarıda bırkmak istiyor. Artık Balkanlar sözcüğünü kullanmamaya çalışıyorlar. Bu da Avrupa'yı Bulgaristan ve Yunanistan'da bitiriyor" dedi.
BİLGE ADAMLAR
Üçüncü ve son konu ise kültürler arası diyalog. Akkan Suver, zirvede moderatörlüğünü eski Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in yapacağı bir bilge adamlar oturumunun olduğunun da altını çizdi. Bu oturuma Demirel dışında Bulgaristan, Romanya ve Moğolistan'dan iki Estonya'dan da bir eski Cumhurbaşkanı katılacak. Zirve konuların çeşitliliği kadar ilginç aktiviteleri ile de ön plana çıkıyor. 5-7 Mayıs tarihleri arasında yapılacak olan zirve kapsamında Veliefendi Hipodromu'nda zirve adına bir at yarışı düzenlenecek. Bunun dışında zirvenin dinler arası diyalog oturumuna da Vatikan'dan bir kardinal katılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.