Perşembe 29.04.2010 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 29.04.2010 09:56

"Kredi derecelendirme kuruluşlarına inanmayın"

Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Dominique Strauss-Kahn, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarına çok da inanmamak gerektiğini söyledi.
Kredi derecelendirme kuruluşları ve notlarına ilişkin görüşleri sorulan Strauss-Kahn, kuruluşların piyasadan topladıkları bilgileri yansıttıklarını belirterek, söyledikleri şeye çok da inanmamak gerektiğini ifade etti.
En önemli üç uluslararası kredi derecelendirme kuruluşundan biri olan Standard and Poor's (S&P), geçen salı Yunanistan'ın notunu ''BBB ''dan ''BB ''ya üç kademe indirerek, yatırım yapılamaz seviyeye çekmişti.
S&P aynı gün Portekiz'in notunu ''A ''dan ''A-''ye iki kademe, dün yaptığı açıklamayla ise İspanya'nın notunu ''A ''dan ''A-''ya iki kademe indirmişti.
-IMF, ÇİN'DEN DAHA GÜÇLÜ PARA BİRİMİ İSTEDİ

Öte yandan, IMF, Çin'in para birimini daha güçlü hale getirecek bir reform yapması gerektiğini bildirdi.
IMF kıdemli ekonomistlerinden Roberto Cardarelli tarafından hazırlanan raporda, Asya'nın ekonomik toparlanmasının, batı ülkelerindeki talep yetersizliği nedeniyle kırılgan olduğu vurgulandı.
Raporda, Çin ve diğer Asya ülkelerinin sadece ihracata dayalı değil, aynı zamanda ithalat potansiyeli de yaratması için para birimlerinin güçlü olmasının önemli olduğu kaydedildi.
IMF, Asya ülkelerinde bu yıl ortalama yüzde 7 büyüme bekliyor. Çin ekonomisi ise bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 12 oranında büyüdü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.