Perşembe 29.04.2010 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 29.04.2010 10:26

Lüks markalar % 85 indirimli

Escada, Dolce&Gabbana, Calvin Klein, Ralph Lauren ve Tiffany&Co gibi lüks markaların ürünlerini yüzde 85’e varan indirimlerle almak ister misiniz? O zaman buyurun “private shopping” sitelerine...

Paris kökenli Vente-privee.com sitesinin öncülük ettiği "private shopping" (özel alışveriş) konsepti Türkiye'de de artan bir ilgiyle takip ediliyor. Bu alanda faaliyet gösteren Markafoni ve Limango, üst segment markalarını yüzde 85'e varan indirimlerle üyelerine sunuyor. Almanlar, İtalyanlar ve İspanyollar tarafından da uygulanan konseptin ABD'deki öncüleri ise Gilt, HauteLook ve Rue .
MARKAFONİ
500 markayla işbirliği yapıyor


Sina Afra, Tolga Tatari ve Ahmet Emre Sarı'nın birlikte kurduğu Markafoni, 2008 yılının eylül ayından bu yana "Türkiye'nin ilk özel alışveriş kulübü" olarak faaliyet gösteriyor. 4 kişilik bir ekiple yola çıkan Markafoni'de bugün 120 kişi görev yapıyor. Markafoni Kurucu Ortağı Sina Afra, oldukça hızlı büyüdüklerini ve mayıs ayında Avustralya'da "Brandsexclusive" isimli özel bir alışveriş kulübü daha kurduklarını belirtiyor.
Markafoni'de giyim, ayakkabı, aksesuar, kozmetik ve dekorasyon başta olmak üzere pek çok kategorideki seçkin markalar yüzde 70'e varan indirimlerle üyelere sunuluyor. Kapalı bir kulüp olan Markafoni'ye sadece davet yoluyla üye kabul ediyor. Aylık ziyaret sayısı 4 milyon olan sitenin şu anda 1 milyona yakın aktif üyesi bulunuyor. Ve ortalama 20 saniyede bir ürün satılıyor. Modayı yakından takip eden, sosyo ekonomik açıdan A-B grubunda yer alan, genellikle büyük kentlerde yaşayan kişiler Markafoni'ye üye oluyor. Bu kişilerin büyük çoğunluğunu da kadınlar oluşturuyor. Ağırlıklı yaş ortalaması ise 25-30 arasında. Özellikle çalışan kesim, sabah 09.00-11.00 saatleri arasında siteden alışveriş yapıyor. İstanbul'un yanı sıra Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli başta olmak üzere Türkiye'nin diğer illerinden gelen üyeler de var.
Her bir üye ortalama 20 arkadaşını siteye davet ediyor. Üyeler, siteye davet ettikleri arkadaşlarının ilk alışverişlerinden 10 TL kazanabiliyorlar. Markafoni'nin Facebook'ta özel bir uygulama geliştirerek isteyen kişilere davetiye gönderen üyeleri de var.
İlk olarak Ferre gözlük kampanyasıyla yola çıkan ve o dönemde 4 ürün satan Markafoni, bugün Türkiye'de bulunan 800 markanın 500'üyle işbirliği yapıyor. İyi olarak nitelendirilen bir kampanyada günlük satış rakamı 5 bini geçiyor. Firma, bir kampanyada yaklaşık 15 bin ürün satarak kendi rekorunu da kırmış durumda. En çok giyim, ayakkabı ve kozmetik kategorilerinde ürünler satılıyor.Markafoni'de her gün 6-7 değişik markanın 2 günlük online butiği açılıyor.
İndirim oranı kampanyaya göre değişkenlik gösterse de genellikle yüzde 50 ila 70 arasında tutuluyor. Kampanyaların başladığı da aynı günün sabahı üyelere e-posta yoluyla duyuruluyor. Sitede her kampanyanın bitiş süresini gösteren bir sayaç da bulunuyor. Aylık kampanya hedefi ise 160 civarında.
Bu arada, Markafoni'nin son olarak elde ettiği önemli bir desteği de belirtmeden geçmeyelim. 2009'da 600'ü aşkın kampanya gerçekleştiren Markafoni; Facebook, Skype ve Spotify gibi internet sitelerine yatırım yapan Klaus Hommels'in de aralarında bulunduğu yabancı bir yatırım grubundan 11 milyon TL tutarında yatırım desteği aldı. Böylece Türk e-ticaret sektöründe de bir ilke imza atmış oldu. Sina Afra, bu yatırım desteğiyle birlikte 2010'da ürün çeşitliliğini, lojistik servislerin hızını ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik çalışmalara hız vereceklerinin altını çiziyor. Markafoni'nin 2010 hedefleri arasında moda tutkunlarına özel bir blog oluşturmak da yer alıyor.
Sina Afra, Türkiye'de "private shopping"in geleceğiyle ilgili şunları söylüyor: "Özel alışveriş konsepti e-ticaret pazarındaki yerini hızla alacak. Yurtdışından yeni rakipler geleceğini de tahmin ediyoruz. Dolayısıyla 2012 yılında niş siteler de dahil olmak üzere, özel alışveriş konsepti Türk internet sektöründe önemli bir yer tutacak."
LİMANGO
350 binden fazla üyesi var

Limango, 2007 yılında 3 ortaklı bir satış firması olarak Almanya'da kurulan bir "private shopping" platformu. 2009 yılının başında dünyanın en büyük perakende gruplarından Otto Group tarafından satın alındı. Otto Group, Almanya'dan sonra Türkiye'de de yatırım yaptı. Ve Limango.com.tr 2009 yılının Nisan ayında açıldı.
Türkiye'deki Limango ekibinde 20 kişi görev yapıyor. Depo ve lojistik servislerini outsource eden firmada, satış, pazarlama, grafik ve finans bölümleri bulunuyor.
Şu anda Limango'nun 350 binden fazla üyesi bulunuyor. Kullanıcı kitlesi yüzde 60'ı kadın olmak üzere 28-40 yaş arasında. Sitenin Türkiye'nin dört bir tarafından kullanıcısı var.
Sadece üyelerin alışveriş yapabildiği Limango'nun kullanıcısı olmak için üye olan birinden davet almak gerekiyor. Eğer Limango üyesi bir tanıdığınız yoksa, sitedeki formu doldurarak da başvuru yapabiliyorsunuz. Ardından başvurunuz inceleniyor ve üyeliğiniz konusunda size bilgi veriliyor. Limango'dan alışveriş yapan üyelere, sipariş kargoları vasıtasıyla LimangoANAHTAR kartı ulaştırılıyor. Üyeler bu kartı istedikleri kişilere hediye ederek onları Limango'ya davet edebiliyor.
Bugüne kadar 500'ün üzerinde markayla çalışan Limango; tekstil, aksesuar, kişisel bakım gibi kategorilerde faaliyet gösteren markalarla işbirliği yapıyor. 2010 yılı itibariyle ayda ortalama 100 kampanya düzenliyor.
Limango'da kadın üyeler ağırlıklı olarak gece kıyafetleri, güneş gözlükleri ve özel taşlı tasarım ürünlerini tercih ediyor. Erkek ziyaretçiler ise daha çok jean, spor ayakkabı ve saatlere ilgi gösteriyor. İndirim oranları yüzde 30 ila 85 arasında değişiyor. Ortalama süresi 4 iş günü olan kampanyalar genellikle yüzde 70 indirimle sunuluyor. Limango.com.tr'de ayda yaklaşık 50 bin paket satışı gerçekleşiyor. Limango.com.tr'yi günde 115 binin üzerinde kişi ziyaret ediyor. Limango Genel Müdürü Gülfem Toygar, 2010'da 2009'a göre tahmini olarak 5 kat büyüme planladıklarını ve üyeleri için sürprizler, yeni avantajlar sağlamayı sürdüreceklerini belirtiyor. Türkiye'de internet pazarının çok hızlı geliştiğine de değinen Gülfem Toygar, private shopping konseptinin geleceğiyle ilgili şunları söylüyor: "Yurtdışındaki büyük firmalar bu gelişmeyi yakından takip ediyorlar. 2010 yılında bir çok yabancı yatırımcının Türkiye'de internet sektörüne yatırım yapacağı aşikar. Bu durumdan private shopping'in de olumlu etkileneceğini düşünüyorum."
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
* Markafoni: Sadece distribütörlerle çalışıyor ve satacağı ürünleri direkt olarak onlardan alıyor. Tedarik ilişkilerini marka yönetim ekibi yürütüyor. Birlikte çalışacağı markaları seçerken öncelikle üye profiline uygun olup olmadığına bakıyor. Firmanın şu anda Türkiye'de satılmayan bazı markalarla da temas halinde olduğunu belirtelim. Markafoni ile işbirliği yapan firmalar stok problemini aşma avantajı elde ediyor. Bu noktada tedarikçiler ve markafoni arasında bir "kazan-kazan" durumu doğuyor. Ayrıca firmalar, marka değerini de korumuş oluyor. Çünkü markalara, vitrinlerine kocaman harflerle indirim oranlarını yazmak veya outlet merkezlerindeki dükkanlara yatırım yapmak yerine daha seçkin bir yolla ve marka imajını da koruyarak stoktaki ürünlerini indirimli bir şekilde satma olanağı sunuluyor. Site aracılığıyla satışa sunulan ürünler ise canlı mankenlerle ve tüm açılardan detaylı incelenebilecek şekilde fotoğraflanıyor. Her özel satış için özel temalı sayfa düzenlemesi gerçekleştiriliyor ve ürünlerle ilgili tüm detaylar üyelere sunuluyor. Bunların yanı sıra firma ve markalar, Markafoni aracılığıyla modaya ilgi duyan, seçkin bir gruba doğrudan ulaşma fırsatı da buluyor.
* Limango: Tanınmış yerli markalarla ve dünyaca bilinen yabancı markalarla ana firmaları üzerinden çalışıyor. Üyelerin keyif alacağı, kaliteli hayat stillerine uyan markalar seçiyor. Limango, kampanyalarında 4 günde 5 binin üzerinde ürün satabiliyor. Ve bu sayede markalara hızlı bir şekilde yeni müşterilere ulaşma imkanı sunuyor. Oldukça adetli ürün sattığı için firmalara müşterilerine daha uygun fiyatlarla ulaşabilme fırsatı veriyor.

"25 BİN ÜRÜN SATTIK"
Zeynep SELGUR / Benetton Genel Müdürü:

"Tüketicilerin özellikle son dönemde, interneti etkin kullanmaları ve internet üzerinden alışverişin artması gibi faktörler private shopping'i kullanmamızda etkili oldu. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde bizlere ulaşamayan yeni müşterilere de ulaşıyor, ürünlerimizi çok kısa sürede evlerine kadar ulaştırabiliyoruz. Zaman kaybını önleme ve her müşteriye ulaşma bakımından private shopping tercih ettiğimiz mecralardan biri oldu. Bu sayede hem müşterilerimize hem markamıza yeni bir fırsat yaratmış olduk. Şu ana kadar bu sistemle yaklaşık 25 bin adet ürün sattık. Ve yapılan her yeni kampanyada satış adetlerimizin arttığını gördük. İndirim oranlarını sezon ve indirim dönemine göre belirliyoruz. Private shopping'de hem sezon hem indirim döneminde biraz daha avantajlı fiyat uyguluyoruz. Bu sistemde uyguladığımız 2 veya 3 günlük satış kampanyalarında artışları büyük bir merakla takip ediyoruz. Bu kampanyalar sayesinde geçen yıla göre yüzde 80 civarında satış artışı yakaladık. Bu da private shopping'in bundan sonraki dönemlerinde daha etkin olacağı konusunda fikir veriyor. Önümüzdeki 2 yıl içinde private shopping'in oldukça sık kullanılan bir mecra olacağını düşünüyoruz."
"ARTIK OUTLET MAĞAZALARINI DOLAŞMANIZA GEREK YOK"
Serdar ÖNER / Markethink Kurucu Ortağı

"Private shopping'i outlet sisteminin bir versiyonu olarak görüyorum. Tanınmış markaların, mevcut marka imajlarını incitmeden stok fazlası ya da seri sonu ürünlerini tüketebilmeleri için geliştirilmiş bir sistem bu. Mevcut outlet sistemlerinde seri sonu ürünler çok düşük fiyatlarla ve markanın mevcut imajına zarar verebilecek şekillerde satılabiliyor. Ayrıca bu ürünlerin belirli outlet merkezlerinde düzenli olarak düşük fiyattan satılması markanın ulaşılabilirliğini kolaylaştırdığından itibar markası konumundaki markaların "outlet" sistemini tercih etmeleri zorlaşabiliyor. Üstelik bir itibar markasının seri sonu da olsa, birçok ürününün "outlet" fiyatlarına inilmeden de satılabilme şansı var. Private shopping sistemi, bu gibi markaların ürünlerini mümkün olabilecek en yüksek piyasa fiyatlarından değerlendirebilmesi açısından önem taşıyor.
Private shopping sayesinde tüketici, outlet mağazalarını dolaşma zahmetine katlanmadan kaliteli markaları iyi fiyata satın alma şansını yakalıyor. Ayrıca outlet merkezlerinde hiç yer almayan bazı markalar da private shopping kulüplerinde bulunabiliyor. Bu da tüketicilerin bu kulüpleri tercih etmelerinin arkasındaki önemli sebeplerden biri."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.