Cuma 30.04.2010 00:00
Son Güncelleme: Cuma 30.04.2010 15:09

Ne kadar "alo" diyoruz?

Türk halkı cepten konuşmayı cep telefonuyla ilgili yenilikleri takip etmeyi seviyor. Bunu cep telefonu kullanım rakamları da doğruluyor. Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Mudür Yardımcısı Hakan Kaplan düzenlediği toplantıyla hem Türkiye'deki cep telefonu kullanım oranları hakkında bilgi verdi hem de Avea'nın bu tablodaki yerini anlattı. İşte o rakamlar:
- Türk halkı yılda 131 milyar dakika konuşuyor. Bunun 109 milyarı cep telefonları üzerinden gerçekleştiriliyor.
- Aylık ortalama konuşma süresi 189 dakika.
- Türkiye'de 62,8 milyon abone, %88 oranında penetrasyon bulunuyor.
- Penetrasyonda AB ortalaması ise %125 civarında.
- Türkiye'de faturasız hat oranı %75, faturalı hat oranı ise %25.
- AB'de ise %58 faturasız %42 faturalı dengesi var.
- Türkiye'de aylık ortalama kişi başına konuşma süresi 189 dakika. Bu süreyle, Avrupa ortalamasının üst sıralarındayız.
AVEA BU TABLONUN NERESİNDE?

- 2009 sonu itibarıyla 11,8 milyon aboneye sahip.
- Son bir yıl içinde mevcut trafiğe göre pazar payını artıran tek operatör oldu.
- 2009 yılında toplam mobil trafik pazar payı %24'te %26'ya yükseldi.
- Faturalı hat oranında da diğer operatörlere göre önde. Abonelerimizin yüzde 64'ü ön ödemeli abonelerden oluşuyor....
- Avea, ciro açısından 2009'da en hızlı büyüyen operatör...
- Numara Taşınabilirliği'nde 882.848 net abone kazandı.
- 2009 yılında ortalama 242,5 dakika abone başına konuşma süresi ile en çok konuşturan operatör oldu.
- 2010 Yılı Hedefi ise kısa vadede ikinciliği yakalayıp, uzun vadede kuvvetli ikinciliğe oturmak, en hızlı büyüyen operatör olmayı sürdürmek ve bu büyümeyi, sadece abone sayısı ve gelir bazındaki artış ile değil, yüksek karlılıkla gerçekleştirmek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.