Pazar 02.05.2010
Son Güncelleme: Pazar 02.05.2010

Expo'da Türk pavyonunu 1 günde 30 bin Çinli gezdi

Şanghay EXPO'nun ilk gününde Türkiye pavyonu büyük ilgi gördü. 31Ekim'e kadar 7 milyon ziyaretçinin pavyonu gezmesi hedefleniyor

Şanghay EXPO 2010 Dünya Fuarı kapılarını ziyaretçilere açtı. EXPO'nun ilk gününde Türkiye pavyonu yoğun ilgi gördü. Pavyon binası önünde uzun kuyruklar oluştu. Pavyonu ziyaret edenlerin sayısı 30 bini geçti. Ziyaretçiler Türk lokantasında satılan İskender kebap ve dondurmaya da ilgi gösterdi. Pavyonun açılış kurdelesini İzmir Valisi Cahit Kıraç kesti. Açılışta Türkiye'nin Şanghay Başkonsolosu Murat Ülkü de hazır bulundu. Vali Kıraç, hatıra defterine "2015 EXPO'su için çok gayret gösterdik olmadı, bu vesile ile sonraki EXPO'larda Türkiye ve İzmir'e bol şans diliyorum" diye yazdı.
İLK GÜN 300 BİN BİLET SATILDI
EXPO'nun açılış töreni için Şanghay'a gelen Türkiye'nin Pekin Büyükelçisi Murat Esenli de dün pavyonu gezerek pavyonun Yüksek Komiseri Emekli Büyükelçi Sencar Özsoy'dan bilgi aldı. EXPO'nun ilk gününe bazı ülkelerin liderleri de katıldı. Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barroso Belçika Pavyonu ile birlikte kurulan AB pavyonunu gezdi. Barrosso, daha sonra Çin Devlet Başkanı Hu Cintao ile bir araya geldi. EXPO yetkilileri, ilk gün için 300 bin bilet satıldığını veya dağıtıldığını açıkladı. 189 ülke ve 57 uluslararası örgütün katıldığı Şanghay EXPO, bu konuda bir ilki oluşturuyor. EXPO'yu açık kalacağı 184 gün boyunca 70 milyon kişinin ziyaret etmesi hedefleniyor. Türk pavyonuna ise 7 milyon ziyaretçi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.