Cumartesi 15.05.2010 00:00

Kuru soğan 1 lira

Nisan ayının zam şampiyonu olan kuru soğanın kilosu 1 liraya kadar düştü.

Kilosu 3,5 liraya kadar yükselip Nisan ayının zam şampiyonu olan kuru soğan fiyatları, yeni mahsulün bol olması nedeniyle geriledi. Toptancı hallerinde kilosu 50 kuruştan işlem gören kuru soğan, manav ve marketlerde kilosu 1 liradan satılmaya başlandı.
Türkiye Sebze ve Meyve Komisyoncuları Federasyonu Başkanı Yüksel Tavşan, hava sıcaklığının bu hafta önemli oranda artması üzerine, sebze ve meyve fiyatlarının da gerilemeye başladığını söyledi.
Yüksel Tavşan ''Soğanın kilosu toptancı hallerinde 50 kuruşu kadar geriledi. Hallerde sebze ve meyve fiyatları çok ucuzladı. Patlıcan 60 kuruştan, salatalık 25 kuruştan, sivri biber 70 kuruştan, kabak 60 kuruştan satılıyor. Bu ucuzluğun devam edeceğini bekliyoruz. Tarla ürünleri çıkınca bu fiyatlar daha da geriler'' dedi.
Bazı sebze ve meyvelerin hal ve perakende kilogram satış fiyatları kuruş olarak şöyle:
Meyve sebze: Toptancı hali: Manav-market:
-------------- -------------- ----------------
Kuru soğan: 50 kuruş 100 kuruş
Taze patates 60-70 kuruş 90-100 kuruş
Domates: 30-70 kuruş 90-120 kuruş
Salatalık 25-30 kuruş 80-90 kuruş
Sivri biber 70-80 kuruş 100-125 kuruş
Çarliston biber 60-70 kuruş 100-120 kuruş
Kabak: 60-70 kuruş 100-120 kuruş
Fasulye: 60-80 kuruş 110-120 kuruş
Erik: 50-60 kuruş 100-110 kuruş
Malta ereği: 160-200 kuruş 250-350 kuruş
Papaz eriği: 200 kuruş 300 kuruş
Yerli karpuz: 90-100 kuruş 150-160 kuruş

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.