Cuma 28.05.2010

BP'ye ilk ceza makbuzu: 2.5 milyar $

Meksika Körfezi'ne sızan petrol miktarının BP kayıtlarına göre günde 14 bin varili bulduğu belirtilirken, ABD yönetiminin BP'ye şimdilik varil başına 4 bin 300 dolar ceza kesmesi gündemde

Meksika Körfezi'ndeki petrol sızıntısını 'ağır çamur' ve çimento ile kapatmaya çalışan İngiliz petrol şirketi BP'ye rekor ceza gündemde. Yüzbinlerce varil ham petrolün Meksika Körfezi'ne yayılmasının ardından Florida sahilleri ve Küba da çevre felaketi ile karşı karşıya kalırken, ABD yönetiminin ihmalkârlık ve sorumsuzlukla suçladığı BP'ye rekor bir ceza verebileceği konuşuluyor. 'Amerikan Temiz Su Yasası'ndaki bir maddenin BP'ye verilecek cezanın önündeki sınırı geçersiz kıldığı savunuluyor. Buna göre, Amerikan hükümeti, körfeze yayılan her bir varil petrol için BP'ye 4 bin 300 dolara varan bir ceza kesebilecek. ABD Kongre üyesi Edward Markey, BP dokümanlarına göre körfeze sızan petrol miktarının günlük 5 bin varil değil 14-24 bin varil arasında olduğunu söyledi.

546 BİN VARİL PETROL SIZDI

Son yaşanan olaylarla birlikte ABD Başkanı Barack Obama'nın seçmen önünde güven kaybına uğradığı ve BP'ye gerekli yaptırımları uygulamadığı eleştirilerine karşı ABD yönetiminin gerekli yasalardan yola çıkarak çevre felaketine yol açan BP'ye milyar dolarlık rekor bir ceza kesmeye hazırlandığı belirtiliyor. Tahminlere göre, 39 günde 546 bin varil ham petrolün çevreyi zehirlemesine neden olan BP'ye çıkacak faturanın 2.5 milyar doları bulabileceği kaydediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.