Cuma 28.05.2010 00:00
Son Güncelleme: Cuma 28.05.2010 11:00

Gelin-damatlara kötü haber

Antalya Kuyumcular Esnaf ve Sanatkarları Odası Başkanı Ferda Erdem, ekonomik koşullar yüzünden düğünlerde altın takma geleneğinin zayıfladığını bildirdi.
Erdem, eskiden Türk insanının tasarruf amacıyla altını tercih ettiğini ancak, son yıllarda altın fiyatlarındaki istikrarsızlık ve fiyatların yüksek olması nedeniyle altın tasarrufundan vazgeçildiğini söyledi. Döviz bürolarının artmasıyla Türk insanının tasarruf amacıyla dövize yöneldiğini anlatan Erdem, şunları kaydetti:
''Altın fiyatlarındaki sürekli istikrasızlık ve artış, insanların alım gücünün zayıflaması ve döviz bürolarının artması nedeniyle tasarruf amaçlı altın alımından vazgeçiyor. Düğünlerde altın takmak bir gelenekti. Türk insanı yeni evlenen çiftlerin ekonomik gücünün daha da iyi olmasına katkı yaparak gelin ve damada altın takardı. Ekonomik koşullar nedeniyle artık, bu gelenek de zayıfladı. Düğünlerde altın takma geleneği zayıfladı. Alım gücüne göre, 10 altın yerine 2-3 altın takmaya başladı. Az da olsa yine altın takma geleneğini sürdürmeye çalışıyor. Bu gelenek bozulmadı ama zayıfladı. Türk insanının geçim standardı artarsa, yine altın takmaya başlar. Altın, tasarrufçusuna uzun vadede de kazandırır. Altın hem kullanılabilir hem de yatırım amaçlı bir ürün.''
Erdem, Türk halkının ekonomik gücüne göre altından vazgeçtiğini ya da altının yanı sıra mücevherata da yöneldiğini anlatarak, ''Tasarruf amaçlı altına yönelen Türk halkı, mücevherata da ilgi göstermeye başladı. Mücevheratı eskiden gelir durumu daha üst seviyede olan kişiler alırdı. Şimdi daha alt düzey gelir grubunda olanlar da tercih etmeye başladı. Firmaların taksitli satış imkanları sunmaları nedeniyle özellikle tek taş mücevherat satışlarında önemli miktarlarda artış var'' diye konuştu.
Turistlerin de Türk el işi ve işlemeli kuyum ürünlerini tercih ettiğini ifade eden Erdem, sözlerini şöyle tamamladı:
''Kuyumculuk sektöründe Türkiye dünyada birinci sırada yer alıyor. Türkiye, bu sektörde dünyada söz sahibi olan İtalya, ABD ve Avrupa ülkelerine ihraç ediyor. Antalya'da yıllık 25 ton altın ticaret hacmi bulunuyor. Bunun yarısından fazlası ise Antalya'ya gelen turistlerin yaptığı alış verişler sayesinde yurt dışına ihraç edilmiş oluyor.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.