Salı 08.06.2010 00:00
Son Güncelleme: Salı 08.06.2010 13:13

55 bin özürlüye iş

"Ulusal İstihdam Stratejisi"nin taslak metninde toplam 55 bin 38 olan özürlü açık kontenjanın tamamının 2 yıl içinde doldurulacağı dikkat çekti. Taslak metninde 2009 yılında yüzde 25.3 olan uzun süreli işsizlerin toplam işsizlere oranının da 2023 yılına kadar yüzde 20'ye indirileceği vurgulandı.
"Ulusal İstihdam Stratejisi'ni"i görüşmek üzere toplanan Ekonomi Koordinasyon Kurulu'na (EKK) katılan Bakanlara, ilgili kurum ve kuruluşların bürokratlarına ve sivil toplum örgütlerinin temsilcilerine "Ulusal İstihdam Stratejisi'ni"nin taslağı dağıtıldı. Taslak metinde şu başlıklar dikkat çekti:
-Kamu sektöründeki 34 bin 618 memur, kamu ve özel sektörde 20 bin 420 işçi olmak üzere toplam 55 bin 38 olan özürlü açık kontenjanın tamamı 2 yıl içinde doldurulacak.
-Genç işsizlik oranı genel işsizlik oranına yaklaştırılacak.
-Uzun süreli işsizlerin toplam işsizlere oranı 2009 yılında yüzde 25.3 oranından 2023 yılına kadar yüzde 20'ye indirilecek.
-İl bazında işgücü piyasası ihtiyaç analizleri 2011 yılı sonuna kadar tamamlanacak.
-Aktif İşgücü Programları Projesi (AİPP) kapsamında 2013 yılından itibaren her yıl 400 bin kişilik işgücü yetiştirme kursları sağlanacak.
-İstihdam garantili kursların toplam içindeki payı 2013 yılında yüzde 57'ye çıkarılacak.
-İş gücü yetiştirme kursunu başarıyla bitirenlerin işe yerleştirme oranı 2015 yılına kadar yüzde 40'a çıkarılacak.
-Hayat boyu öğrenme katılım oranı ise 2023'te yüzde 8'e çıkarılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.