Çarşamba 09.06.2010 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 09.06.2010 12:04

İnşaat istahdam kaybediyor

İnşaat sektöründe istihdam 2010 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.3 azaldı. İnşaat sektöründe çalışılan saat yüzde 4.3 azalırken, inşaat sektöründe brüt ücret maaş yüzde 6.1 artış gösterdi.
Türkiye İstatistik Kurumu, 2010 Yılı 1'inci Dönem İnşaat İşgücü Girdi Endeksleri'ni yayınladı. Buna göre NACE Rev.1.1'e göre hesaplanan Üç Aylık İnşaat Sektörü İstihdam Endeksi 2010 yılı 1'inci döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.3 azaldı. Bina İnşaatı Sektörü İstihdam Endeksi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.4 azalarak 73.4'ten 69.4'e, Bina Dışı İnşaat Sektörü İstihdam Endeksi yüzde 2.9 azalarak 101.9'dan 99'a düştü.
-ÇALIŞILAN SAAT YÜZDE 4.3 AZALDI-

Üç Aylık İnşaat Sektöründe Çalışılan Saat Endeksi 2010 yılı 1'inci döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.3 geriledi. Bina İnşaatı Sektörü Çalışılan Saat Endeksi yüzde 4.7 azalarak 72.3'ten 68.9'a, Bina Dışı İnşaat Sektörü Çalışılan Saat Endeksi yüzde 3.8 azalarak 102.7'den 98.8'e düştü.
-BRÜT ÜCRET-MAAŞ ENDEKSİ YÜZDE 6.1 ARTTI-

Üç Aylık İnşaat Sektöründe Brüt Ücret-Maaş Endeksi 2010 yılı 1'inci döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.1 arttı. Bina İnşaatı Sektöründe Brüt Ücret-Maaş Endeksi yüzde 2.1 artarak 120.2'den 122.7'ye; Bina Dışı İnşaat Sektöründe Brüt Ücret-Maaş Endeksi yüzde 10.9 artarak 155.1'den 172'ye yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.