Perşembe 10.06.2010

Türkiye bölge lideri oldu, yatırımda sınıf atladı

Yabancı Yatırım Konseyi toplantısına üç kez katılan Mohammed Alshaya Türkiye'nin bölgesinde lider hale geldiğini ve yatırım çekmede sınıf atladığını söyledi

Altı kez düzenlenen Yabancı Yatırım Konseyi toplantısının üçüne katılan ve bu süreçte Türkiye'nin yabancı yatırım konusunda gelişimini en iyi gözlemleyebilen isimlerden biri olan Alshaya Grup Başkanı Mohammed Alshaya Türkiye'nin yatırım çekmede sınıf atladığını belirtti. Alshaya "Şu anda bence Türkiye sadece kendi halkı için değil bölge için de önemli işler yaptı. Kuveyt'ten gelen birisi olarak söylüyorum. Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da stratejik bir lider haline geldi. Çok daha iyi bir ekonomi haline geldi ve hatta dünyada böyle bir konum aldı. Bu da yabancı yatırımların çekilmesini beraberinde getirdi. Türkiye yatırımda sınıf atladı" dedi. 2002'den bu yana Türkiye'de yatırımları bulunan ve aralarında Starbucks, Topshop, Evans, The Body Shop gibi 11 uluslararası markayı barındıran Alshaya, düzenlenen bu tarz toplantıların yatırım gelmesine yardımcı olduğunu belirtti. Alshaya, "Ben bu tür toplantıları çok faydalı buluyorum. Yabancı yatırımın önünü açacak adımlar atılıyor ve miktar da hızla büyüyor. Bu tür toplantılarda ayrıca bir de beyin fırtınası yapılmış olunuyor. Hükümet ile yatırımcı arasında bir diyalog olması önemli. Türkiye bölgesel bir güç merkezi haline geldi. Türkiye'nin uzun yıllardır sürdürdüğü dış yatırım çekme politikası başarılı oldu. Özellikle yabancı yatırımın alternatiflerinin olduğu bir zamanda... Bir çok alternatif yer var ama Türkiye bu alanda en çok yatırım çeken ülkelerden biri oldu" dedi.

ORTAKLIK RUHU OLMALI

Türkiye'de olanakların ve fırsatların çok olduğunu da dile getiren Alshaya, "Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de eskisi gibi finansal anlamda zorluklar yaşanıyor. Burada bir ortaklık ruhu ile hareket etmek lazım. Hükümet çok iyi işler yaptı ama yatırım çekmek için bence uzun vadede istikrarın korunması da önemli. Türkiye'nin kendine has zorlukları var ama mutluyum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.