Giriş Tarihi: 30.6.2010

'Çalışanlara masaj yaptırmayı bıraktık kârlılığı artırdık'

Şirketler kârlılık için oldukça 'güç' tasarruf önlemleri alıyor. DHL, çalışanların haftalık masaj seanslarını ve alışveriş merkezi servislerini iptal etmek zorunda kaldı

Birçok sektörde olduğu gibi taşımacılık sektörü de krizde tasarruf önlemleri almak zorunda kaldı. Önlemler arasında oldukça ilginç olanları da var. Haftada bir gün çalışanlarına masaj yaptırtan DHL Express krizde bu hizmetini kesmiş. DHL Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, krizde sektörde kârlılık oranlarının azaldığını ancak kendilerinin çeşitli tasarruf önlemleri ile bunu aştığını söyledi. DHL ayrıca çalışanlarına günde iki kez koyduğu alışveriş merkezlerine shuttle hizmetini de iptal etmiş. Michel Akavi, "Shuttle hizmetini iptal ettik böylece şirket olarak hem biz, hem de çalışanlarımız tasarruf etti. Daha az harcama yaptılar. Masaj yaptırmayı da bıraktık. Ne zaman tekrar masaj yaptırmaya başlarsak bilin ki ekonomi rayına oturmuştur" dedi. Taşımacılık firması oldukları için ekonominin nabzını iki-üç ay önceden tutabildiklerini de söyleyen Akavi, ithalatın çok hızlı bir şekilde arttığını söyledi. Akavi, "İthalat taşımalarımız 2010'un ilk altı ayında yüzde 29 arttı. Yılın geri kalanında yüzde 20'lik bir artış bekliyoruz. Maşallah ithalat gümbür gümbür gidiyor. Kurların makul seviyelere gelmesi lazım" dedi. Krizde başta otomotiv, beyaz eşya, tekstil olmak üzere önemli imalat sektörlerinde ciddi sıkıntılar yaşandığını ifade eden Akavi, 2010'un ilk yarısının, toparlanmanın başladığı 2009'un son çeyreği gibi olduğunu vurguladı.
'AMERİKA SAVAŞIYOR BİZ İNŞA EDİYORUZ'
MichelAkavi, 2010'da Afganistan'a yapılan gönderilerin yüzde 55 arttığını ve büyük bölümünü inşa malzemelerinin oluşturduğunu belirterek, "Afganistan'ı inşa eden Türkiye... Amerika savaşıyor, Türkiye inşa ediyor. Amerikan ordusunun taşeronlarının taşeronu olarak, Afganistan'daki 10 binanın 8'ini yapıyoruz'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.