Salı 06.07.2010
Son Güncelleme: Salı 06.07.2010

Büyümede perakendenin zaferi

Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Türkiye'deki büyümenin motorunun perakende sektörü olduğunu söyledi. Dinçer "Avrupa'da insanlar alışveriş yapmıyor, büyüme % 1'in altında kaldı" dedi

Türkiye ekonomisi yılın ilk çeyreğinde yüzde 11.7 ile rekor oranda büyüdü. Büyümenin en fazla gerçekleştiği sektör ise yüzde 22.4 ile toptan ve perakende ticaret oldu. Bu veri ile birlikte gözler toptan ve perakende ticaret sektörüne çevrildi. Biz de Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer'le konuştuk. "Türkiye perakendecilerin omuzunda yükseliyor" diyen Dinçer, promosyonlar dahil uygulanan akılcı yöntemler sayesinde yatırım ve istihdamın arttığına dikkat çekti. Dinçer olumsuz dış konjonktüre rağmen elde edilen ekonomik büyümenin perakendenin gelişimi için de son derece kritik olduğu görüşünde.
'ERTELENMİŞ TALEP DÖNDÜ'
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer'e göre Türkiye'yi Avrupa'daki rakiplerinden ayıran en önemli özellik dinamizm. Avrupa ülkelerinin önce özellikle finans sektörüne teşvikler verip şimdi de kamu harcamalarını kıstığına bunun da servet kaybına neden olduğuna vurgu yapan Dinçer "Avrupa Birliği ülkelerinde büyüme bu nedenle yüzde 1'in altında kaldı. Çünkü insanlar harcamalarını kıstı" değerlendirmesinde bulundu. Türkiye'de tasarruf oranının düşük olduğuna ve dış talepteki olumsuzluğun iç talepteki canlanmayla bir süre telafi edilebileceğine dikkat çeken Dinçer şunları kaydetti. "Dolayısıyla Türkiye iç dinamikleri ile büyüyecek. Orada da özel tüketim önemli rol oynayacak. Ertelenmiş talebin geri döndüğünü gözlemliyoruz. Bu da perakendeciyi büyük rol oynaması gereken bir konuma taşıyacak. Sektör olumlu yönde gelişiyor, yatırıma ve istihdama devam ediyor."
'İSTİKRAR ŞART'
Türkiye'nin siyasi ve ekonomik istikrarını koruduğu sürece cazibe merkezi olmaya devam edeceğini hatırlatan Dinçer'e göre Avrupa'nın bütçe açıklarını azaltmak için yürürlüğe koyduğu kemer sıkma politikası büyümenin önündeki en önemli engel. Gelişmiş ülkelerin özel sektör dışında büyüme yaratma şansı kalmadığını savunan Dinçer, bunun sebebinin uygulanan yanlış politikalar olduğunu savundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.