Çarşamba 07.07.2010

Merkez'in 'endeks kılıfı' da tutmadı, TL yine değerlendi

Merkez Bankası Reel Kur Endeksi'ni değiştirdi, 'TL'de aşırı değerlenme yok' dedi ama haziran verileri yine aksini ortaya koydu

Sanayicilerin döviz kuru konusundaki uygulamaları nedeniyle sert bir dille eleştirdiği Merkez Bankası çözümü hesaplama değiştirmekte buldu. Ancak endeksteki hesaplama yönteminin değişmesi bile TL'deki aşırı değerlenmeyi gizleyemedi. TL haziran ayında eksi çıkan enflasyona rağmen yine yabancı paralar karşısında değer artışı yaşadı. TL'nin reel değeri geçen ay TÜFE Bazlı Endekse göre yüzde 0.83, ÜFE bazında ise yüzde 0.37 arttı. Bu sonuçların ardından TL'deki değer artışı yılbaşından bu yana TÜFE bazlı endekse göre yüzde 9.1, ÜFE bazlı endekse göre yüzde 11.1 oldu. TL'deki bu aşırı değerlenme özellikle sıcak para girişiyle gerçekleşirken ihracat yapan işadamların da şikayetine neden oluyor. İhracatçılar Merkez Bankası'ndan kurlara müdahale yoluyla TL'deki köpüğün alınmasını istiyor. Türkiye'nin en büyük elektronik ihracatçılarından Zorlu olding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, Türk Lirası'nın değer kazanmasının ihracatı olumsuz yönde etkileyeceğine ve bu durumun da Türkiye açısından iyi bir durum olmadığına dikkat çekti. Zorlu, İhracatın etkilenmesinin istihdamın azalmasına yol açacağını, Türkiye'nin en büyük sorunlarından birisinin işsizlik sorunu olduğunu, TL'nin değer kazanmaması için yetkililerin tedbir alması gerektiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.