Çarşamba 07.07.2010

NYT soruyor: AB'nin mi Türkiye'ye Türkiye'nin mi AB'ye ihtiyacı var?

Türk ekonomisindeki olumlu tablo ile bölgede dengelerin değiştiği analizini yapan NYT, yeni bir soru sormanın zamanı geldiğini belirterek, AB'nin Türkiye'ye ihtiyaç duyduğu bir konuma geldiği tespitinde bulundu

Türk ekonomisindeki hızlı gelişim ve AB üyeliği sürecine yönelik olumlu adımlar, ABD'nin prestijli gazetesi New York Times'da geniş bir habere konu oldu. Türkiye'ye, onlarca yıldır AB'ye girmek için hazır olmadığı yönünde telkinde bulunulduğunu hatırlatan New York Times, ülkenin ekonomik açıdan üyelik kıstaslarında geri kaldığı argümanının artık son bulduğunu yazdı. New York Times muhabiri Landon Thomas, kaleme aldığı yazıda, "Bugün Türkiye, Ortadoğu'dan milyarlarca dolarlık yatırım çeken, nakit akışı yüksek Rusya'ya ihracat yapan, uluslararası dev şirketlerin rekabetçi ortamında çekirdek bir girişimci merkezi olarak hızla yükselen bir ekonomik güç konumunda" ifadesine yer verdi.
TÜRKİYE KRİTERLERE YAKIN

Yaşlanan nüfusu ile borç yükü altında ezilen Avrupa'nın ortalama yüzde 1 büyürken, Türkiye'deki yüzde 11.7 büyüme ile ekonomide rönesans dönemi yaşandığını belirten Thomas, yeni bir soruyu gündeme getirerek, "Kimin, kime daha çok ihtiyacı var? Avrupa mı Türkiye mi?" diye sordu. Yıllarca AB üyeliği için fazla güçsüz olduğu söylenen Türk ekonomisinin şaşırtıcı bir değişim yaşadığının altını çizen Thomas, "Bu evrim o kadar eksiksiz ki Türkiye, halen euro'ya geçme kriterlerini karşılamaya, Euro Bölgesi'ndeki sorunlu ekonomilerin çoğundan daha yakın. Kamu borcunda yüzde 60 tavanının iyice altında ve yıllık bütçe açığını gelecek yılda yüzde 3 kriterin altına indirebilir. Böylece, ana politika hedefleri arasında bir tek yüzde 8 düzeyinde bulunan enflasyonun azaltılması kaldı" diye yazdı.
'TÜRKİYE KENDİ AYAKLARI ÜZERİNDE DURACAK KADAR GÜÇLÜ'
Türkiye'nin en büyük otomotiv kiralama şirketlerinden İntercity'nin CEO'su Vural Ak ile de görüşen New York Times'ın finans muhabiri Landon Thomas, haber analizinde Ak'ın, "Eski güçler artık hem ekonomik hem de entelektüel yönden gücünü kaybediyor. Buna karşın Türkiye artık kendi ayaklarının üzerinde duracak kadar güçlü durumda" sözlerine yer verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.