Çarşamba 07.07.2010

Ticaretle birlikte otomotiv de canlandı satışlar 2009'u solladı

Küresel ekonomik krizde ÖTV indirimi ile ayakta kalan otomotiv sektörü ekonomideki canlanma sayesinde yeniden atağa kalktı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından açıklanan Haziran ayı verilerine göre, Türk otomotiv pazarında bu yılın ilk altı ayında toplam 278 bin 255 araç satıldı. Binek ve hafif ticari araç satışları geçen yıl aynı dönemde 273 bin 357 adet olmuştu. Açıklanan veriler herhangi bir vergi avantajı sağlanmamasına karşın binek ve hafif ticari araç pazarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.79 oranında büyüdüğünü ortaya koydu.
LOKOMOTİF TİCARİ ARAÇLAR
Türkiye otomotiv pazarında Ocak-Haziran ayı binek otomobil satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.79 azalarak 186 bin 305 adede geriledi. Buna karşın yine aynı dönemde hafif ticari araç satışları ise yüzde 9.91 artışla 91 bin 950 adet olarak gerçekleşti. İlk altı ayda gözlemlenen bu tablo Haziran ayında biraz değişti. Haziran'da binek otomobil satışları 42 bin 86 adet, hafif ticari araç satışları 18 bin 810 adet olmak üzere toplamda 60 bin 896 adet oldu. Geçen yılın haziran ayı binek otomobil satışlarına göre yüzde 2,6 artış, hafif ticari araç satışlarında ise yüzde 6,18 azalış görüldü. Geçen ay, lüks sınıftaki otomobillerden de 1 Ferrari, 2 Maserati, 2 Lamborghini satıldı. Yılın ilk yarısına bakıldığında Ford toplam 43 bin 75 adet satışla listenin ilk sırasında yer alırken, Ford'u 40 bin 31 adet ile Fiat, 34 bin 48 adet ile de Renault izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.