Perşembe 08.07.2010

Âlemin liberali Türkiye oldu!

Liberalizmin kalesi ABD ve Avrupa, üreticilerini desteklemek için korumacılık zırhını kalınlaştırıyor. Türkiye ise dünyanın en liberal ticaret düzenlemeleriyle Vestel'in patronu Zorlu'ya bile "sessiz çığlık" attırıyor

Türkiye'nin en büyük televizyon üreticilerinden Vestel'in patronu Ahmet Nazif Zorlu'nun önceki gün yaptığı, "Devlet dairelerinde yabancı marka televizyonları görmek zoruma gidiyor" açıklaması, küresel krizin ardından ABD ve AB ülkeleri gibi liberalizmin kalesi ülkelerle, gelişen ekonomilerin ardı ardına attığı korumacılık adımlarını tekrar gündeme getirdi. Mali krizdeki Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra ABD ve gelişmekte olan ülkeler, dünyada artan ticari korumacılık önlemlerini daha önceki G-20 Zirveleri'nde verdikleri sözün aksine üreticileri lehine hızla artırmaya devam ediyor. Korumacılık konusunda ABD ile birlikte başı çeken ülkeler arasında Avrupa ülkelerinin yanısıra Rusya, Çin, Arjantin ve Hindistan geliyor. Global Trade Alert'ın (GTA) verilerine göre küresel krizin patlak verdiği dönemdeki ilk G-20 Zirvesi'nden bu yana dünya ekonomisini olumsuz yönde etkileyen 689 ciddi korumacılık önlemi alındı. Dünyadaki modanın tersine giderek, korumacılık zırhına en az bürünen ülkelerin başında ise Türkiye, Meksika, Güney Kore, Avustralya ve Suudi Arabistan yer alıyor. '
KARŞIYIZ' DEYİP TERSİ YAPILIYOR

Dünya ekonomisinin yaklaşık yüzde 90'ını temsil eden G-20 ülkeleri, yapılan zirve ve toplantılarda her zaman küresel büyümenin dengeli şekilde gerçekleşmesi ve kordineli bir işbirliğinden bahsediyor. Ancak bunun önündeki en büyük engellerden biri olarak gösterilen korumacılık konusunda 'karşıyız' mesajına karşın pratikte kimse adım atmıyor. Tıpkı Devlet Bakanı Ali Babacan'ın daha önce dile getirdiği gibi G-020 Zirvesi'nde herkes kendi çıkarına göre konuşuyor ve bu yönde kararlar alınmasını istiyor. Uluslararası Ticaret Birliği de (ICC) yayımladığı raporlarında GTA ile aynı sonuçlara ulaşarak, ülkeleri korumacılık konusunda daha dikkatli olmaya çağırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.