Perşembe 15.07.2010
Son Güncelleme: Perşembe 15.07.2010

Davaya rekor avukatla katıldı

4.8 milyar lirayla Türkiye tarihinin en büyük vergi cezası için açılan dava dün başladı. Cezanın kesildiği Doğan Grubu mahkemeye 50'ye yakın avukat ve uzmanla katıldı

Halkalı Vergi Dairesi'nin Doğan Grubu'na kestiği 4.8 milyar liralık vergi cezasında ilk dava dün İstanbul 3'üncüVergi Mahkemesi'nde başladı. Sabah saat 10.00'da başlayan davaya Doğan Grubu avukatları ve mali müşavirleri ile gelirler kontrolörleri ve hazine avukatları katıldı. Yaklaşık 50 kişilik duruşma salonunu Doğan Grubu avukatları ve mali müşavirleri doldurdu. Doğan Grubu avukatı Ahmet Kurutluoğlu, savunmasını, hisse devirlerini anlatan şemanın çizildiği beyaz bir tahtada yaptı. Doğan Grubu avukatları davanın kabulünü isterken, hazine avukatları ise reddini istedi. Mahkeme heyeti iki hafta içinde kararını açıklamak üzere oturuma son verdi.
KURUMLAR VERGİSİ ÖDENMEMİŞ

Duruşmada, Doğan TV aleyhinde kesilen cezanın iptali için açılan 'kurumlar vergisi', 'KDV', 'ödeme emirleri' konulu dosyalar ele alındı. Gelirler kontrolörleri ve hazine avukatları, hisse değişiminin usule uygun olmadığını belirterek, "Kurumlar vergisinden muaf olabilmesi için önceden yönetim ve hisse çoğunluğu elde olmayan bir şirkette yönetim ve çoğunluğu elde edilmesi gerekiyordu. Ancak burada yapılan hisse devirleri bu istisnaya uymuyor. Zaten yönetimi aynı ellerde. O halde hisselerin değişiminden doğan kârların vergilendirilmeleri gerekirdi. Dolayısıyla ortada çelişkili bir durum var. Bize göre, bu devirler hisse devri değil, hisse satışıdır. Dolayısıyla kurumlar vergisine tabidir" dediler.
DOĞAN: VERGİDEN MUAFIZ

Doğan Grubu avukatları ise hisse devrinin holding bünyesindeki iki şirket (D Yapım ile Doğan TV Holding) arasında yapıldığını ve yapılan işlemlerin kanunlara uygun olduğunu savundu. Doğan Grubu avukatları, 'Hisse değişimlerinin grup içi ve dışı olması arasında hiçbir fark yok' diyerek vergi ödemelerini gerektiren bir durum olmadığını savundular.
KAYITLAR KURŞUN KALEMLE YAPILDI

Kontrolörlerin duruşmada konu ettiği bir başka çarpıcı konu ise 'kurşun kalemle kayıt' iddiası oldu. Söz alan kontrolörler, 28 radyo ve TV'nin ortağı olarak yapılan işlemlerin pay defterlerine kurşun kalemle geçirildiğini belirttiler. Doğan Grubu avukatı Ahmet Kurutluoğlu da kurşun kalemle işlemle yapıldığını yalanlamadı. Ancak 'peçeleme' işlemi yapılmadığına ilişkin iddialarını kanıtlamak için mahkeme başkanına grup bünyesindeki başka bir şirkete ait pay defterindeki kurşun kalemle yapılan kayıtları göstererek, "Buradaki kayıtlar da kurşun kalemle yapıldı. Kurşun kalemle yapılan kayıt, aynı gün notere tasdik ettirilerek, RTÜK'e verildi. Dolayısıyla kurşun kalemle yapılan kayıtta amaç usulsüzlük değildir" dedi. Bir Doğan Grubu mali müşaviri ise "Burada peçeleme işlemi yapılmış olsa bile biz bunun hesabını vergi mahkemesinde değil, RTÜK'de veririz. Buradaki işlemde Vergi Kanunu'na göre peçeleme işlemi yoktur" diye konuştu.
Hülle iddiası
Gelirler Kontrolörleri tarafından hazırlanan davaya konu raporda, Doğan Grubu'nun hisselerinin yüzde 25'ini Axel Springer'e 375 milyon Euro'ya sattıkları, daha sonra RTÜK mevzuatındaki hükümlerden kurtulmak için 2'inci plan dahilinde önce Doğan TV Holding'e bağlı TV ve Radyo şirketlerini, yani holding iştiraklerini guruba bağlı D Yapım'a sattıkları iddia ediliyor. Hisselerin buradan D Prodüksiyon'a oradan da Alp Görsel İletişim'e devredildiği iddia ediliyor. Bu şekildeki işlemle ödemeleri gereken vergiyi ödemedikleri ileri sürülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.