Cuma 23.07.2010 00:00
Son Güncelleme: Cuma 23.07.2010 19:41

7 banka başarısız oldu

Avrupa Banka Denetimcileri Komitesi'nin (CEBS), Avrupa'daki bankaların ekonomik şoklara dayanıklılığını ölçme amacıyla yaptığı ve AB'de bankacılık varlıklarının yüzde 65'ini oluşturan 91 bankanın dahil edildiği stres testi sonucuna göre, teste tabi tutulan bankalardan 7'si başarısız oldu.
Londra merkezli CEBS'den yapılan açıklamaya göre, Almanya'da kamulaştırılan Hypo Real Estate Holding, Avrupa stres testinde başarısız olan tek Alman bankası oldu. Banka, ekonominin resesyona girdiği ve ülkenin yeni bir borç şoku yaşadığı iki senaryonun uygulaması sonucunda, seviye 1 (Tier 1) sermaye oranı yüzde 6'nın altına düşerek testi geçemedi. Almanya'daki diğer 13 banka testi geçti.
İspanya'da Diada, Espiga, Bianca Civica, UNNIM ve Cajasur adlı bankalar, Yunanistan'da ise ATEBank testte başarısız oldu.
İrlanda, Portekiz, İtalya, Fransa, İngiltere ve İsveç bankalarının tümü testte başarı sağladı.
Stres testi senaryosunda, gelecek 2 yılda AB'deki büyüme tahmininden yüzde 3 sapılması, Mayıs 2010 öncesinde yaşandığı gibi bazı ülke tahvillerinin faizlerinde hızlı yükselme ve finansal piyasalarda muhtemel yeni şoklar dikkate alındı.
ABD, küresel finansal krizde devasa zararlar açıklayan ve kamu kaynaklarıyla kurtarılan bankalarından 19'unu geçen yıl geniş kapsamlı stres testine tabi tutmuş, Bank of America dahil başarısız not alan 10 bankanın 74,6 milyar dolar ilave sermayeye ihtiyaç duyduğu ortaya çıkmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.