Cuma 30.07.2010

Turkcell, 3G otobanında Fransızlar'a toz yutturdu

Turkcell, "Doğu'nun Parisi" Diyarbakır'da 3G ile yaptığı hız testinin aynısını Fransa'da da yaptı. Turkcell Diyarbakır'da 15 dakikalık filmi 3 dakika 41 saniyede indirirken Fransız operatörler 42 ile 62 dakika arasındaki sürelerde indirebildi

Turkcell'den davet; sabah İstanbul'dan Diyarbakır'a öğleden sonra da Paris'e devam edilecek şeklinde yapıldığında sorum "Neden Diyarbakır- Paris" oldu. Mobil internetin ilk yılı dolarken bize Güneydoğu Bölgesi'ne götürüp orada 3G testini yapmak istediklerini sonuçları da Fransız operatörlerle karşılaştırmayı hedeflediklerini söylediler. Turkcell, daha önce hız konusunda Avrupa'nın en önemli ülkelerindeki operatörlerden daha iyi durumda olduğunu uluslararası kuruluşların ölçümleriyle açıklamıştı. Ancak bu kez gazetecilerle birlikte çıplak gözle göstermek istiyorlardı. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, yardımcıları Koray Öztürkler, Lale Saral Develioğlu, İlter Terzioğlu ve Kurumsal İletişim Müdürü Filiz Karagül'le birlikte çıkılan yolculuğun ilk durağı "Doğu'nun Paris"i Diyarbakır'dı.

D.BAKIR'DAN PARİS'E

Hasanpaşa Han'da Diyarbakırlı vatandaşlar kahvaltılarını yaparken biz de 3'üncü nesil (3G) mobil internetle yapılan bağlantı hızının nerelere çıkacağını gözledik. Bilgisayarın bilgi indirme (download) hızı saniyede maksimum 13.8 megabit (mbps), ortalama 8.4 mbps olarak ölçüldü. Ciliv'in deyimiyle kurulan dijital otobanda, Hasanpaşa Han'ı dünyaya 13.8 mbps hız ile bağlanıyor. Bilgiler not edildi ve aynı test bu kez Paris'teki Eyfel Kulesi'nin karşısında yer alan Trocadero Meydanı'nda yapıldı. Üç Fransız GSM operatörünün (Orange, SFR ve Bouygues) 'dijital otoban'da ne hızla gittiği ölçüldü. Ulaşılan en yüksek hız 3.9 mbps oldu. Bir başka deyişle en iyi Fransız performansı Turkcell'in ancak dörtte bir hızına erişebildi. Daha açık anlatırsak; Turkcell'in 15 dakikalık 233 megabaytlık bir filmi 3 dakika 41 saniyede indirirken aynı filmi Orange adlı Fransız operatör 42 dakikada, SFR 62 dakikada, Bouygues 60 dakikada indirebiliyor. Turkcell Genel Müdürü Ciliv, Hasanpaşa Han'daki sunumunda, 'Mobil internetle birlikte akıllı telefon satışlarıhızlandı' söyledi ve ekledi: "Bu yıl tahmini satışlar 350 milyon bilgisayara karşılık 250 milyon akıllı telefon iken 2012 projeksiyonlarında 430 milyonluk bilgisayar satışına karşılık 490 milyon akıllı telefon satılması bekleniyor. 2012'de akıllı telefon satışları masaüstü ve dizüstü bilgisayar toplam satışını aşacak."

BİR 7.5'TEN BÜYÜKTÜR!

Ciliv'in sunumunda "1 büyüktür 7.5" önermesini ise şöyle açıkladı: "1 nasıl oluyor da 7.5'ten büyük oluyor? Turkcell'in 2G şebekesini kurarken 7.5 yılda 5 bin 200 baz istasyonuna ulaşmıştık, 3G'de ise bu rakama bir yılda ulaştık. Kapsama alanı yüzde 80'e yaklaştı bu yıl yüzde 90'a ulaşmayı planlıyoruz." Ciliv, Turkcell'in kurulduğundan beri yaptığı (2G ve 3G lisans bedelleri hariç) yatırımın ise 12 milyar lira olduğunu, bunun diğer operatörlerin iki katı düzeyinde bulunduğunu söylüyor. Ciliv'in iddiası ise artık Türkiye değil dünya ölçeğinde... Dünyanın 13. büyük operatörünün başındaki biri olarak sadece Türkiye'de değil dünyada liderliğe oynadıklarını, ikinciliği hiçbir şekilde kabul etmeyecekleri şekilde düşündüklerini söyledi. "Fiyatlar daha da düşecek mi" sorusuna ise Develioğlu yanıt verdi: "Sektördeki yüksek vergiler düşünüldüğünde, fiyatların daha da düşmesiyle ilgili Türkiye'de hala önemli potansiyel var. Bu konuda önümüzdeki günlerde adımlar atılacağına inanıyorum dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.