Salı 03.08.2010
Son Güncelleme: Salı 03.08.2010

Başkan beceremedi

ihracatçının "TL çok değerlendi" isyanına kulak tıkayan Merkez Bankası, IMF'nin "Döviz alın" tavsiyesine uydu ve dövizde alım miktarını artırdı. Ancak artış tutarı 20 milyon $'da kalınca $ yükselmek yerine dün 1.49 lirayla 3 ayın en düşüğüne geriledi

Haftalardır ihracatçıların 'Değerli TL yüzünden ihracat yapamıyoruz" açıklamalarına kulak tıkayan Merkez Bankası, IMF'nin hafta sonunda açıkladığı raporda "Döviz alımını artırın" tavsiyesinde bulunmasından sonra dün düğmeye bastı. Günlük döviz alımını 60 milyon dolardan 80 milyon dolara çıkardı. Ancak Türkiye'deki faiz ve borsanın cazibesine kapılarak dünyanını dört bir yanından akın eden milyarlarca dolarlık sıcak paraya karşı Merkez'in müdahalesi çok düşük kaldığı için döviz kurlar yükselmek bir yana düşüşe devam etti. Dolar 1.4914'le son 3 ayın en düşük seviyesine geriledi. Euro 0.12 kuruşluk düşüşle 1.9650'ye indi. Dövizdeki son düşüşün ardından TL'nin 1 dolar ve 1 eurodan oluşan döviz sepeti karşısındaki değer artışı yılbaşyından bu yana yüzde 5.2, temmuz başından itibaren ise yüzde 2.14'e çıktı. Merkez Bankası dün yaptığı açıklamada, döviz alım miktarının artırılmasında küresel piyasalardaki gelişmeler nedeniyle Türkiye'ye yönelik sermaye girişlerinin istikrarlı bir şekilde güçlenmesi sebep olarak gösterildi. Bankadan yapılan açıklamada "Bu nedenle, rezerv birikiminin hızlandırılması amacıyla 3 Ağustos 2010 tarihinden itibaren başlamak üzere ihalelerde alımı yapılacak tutarın günlük 40 milyon dolar ihale ve 40 milyon doları opsiyon hakkı olmak üzere en fazla 80 milyon dolar olarak artırılmasına karar verilmiştir" denildi. Açıklamada şu sözlere yer verildi: "Merkez Bankası Ağustos 2009'den bugüne kadar, toplam 11.1 milyar dolar almıştır. Döviz alım ihale miktarının yüzde 33 oranında artırılması sonucunda ihale miktarlarında başka bir değişiklik yapılmaması halinde, önümüzdeki bir yıllık dönemde piyasadan yaklaşık 14.5 milyar doları satın alınabileceği tahmin edilmektedir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.