Çarşamba 04.08.2010

Yapı Kredi, İtalyan patronu Unicredit kadar kâr etti

Yapı Kredi ilk 6 ayda net karını yüzde 26 artırarak 1 milyar 172 milyon liraya çıkardı. Banka bu rakamla, ana ortağı İtalyan bankacılık devi Unicredit'in 1.3 milyarlık ilk yarı karına yaklaştı

Küresel kriz tüm dünyada finans sistemini sallarken türk bankalarının performansı parmak ısırtmaya devam ediyor. Koç Grubu ile İtalyan Unicredit'in ortak olduğu Yapı Kredi Bankası ilk altı ayda net karını yüzde 26 artırarak 1 milyar 172 milyon liraya çıkarttı. Bu rakamla Yapı Kredi neredeyse ana ortağı olan ve 28 ülkede 19 milyon müşterisi bulunan İtalyan bankacılık devi Unicredit kadar kar açıkladı. Unicredit 2010'un ilk yarısında 669 milyon euro (1 milyar 310 milyon lira) açıkladı. Unicredit'in ikinci çeyrek karı ise 148 milyon euro olarak gerçekleşti.

TÜRKİYE'DE MUTLULAR

Rakamlar dünyanın en büyük finans toplulukları arasında yer alan Unicredit'in Türkiye operasyonuna verdiği önemin de nedenini göstermiş oldu. Unicredit yetkilileri bir çok kez Türkiye'de bulunmaktan çok mutlu olduklarını ve asla çekilmek istemediklerini belirtmişlerdi. 165 bin çalışanı ile 22 ülkede faaliyet gösteren Unicredit'in 9 bin 800 şubesi bulunuyor. Yapı Kredi'nin ise 17 bin çalışanı ve sadece 838 şubesi bulunuyor.

MEVDUAT % 21 ARTTI

Yapı Kredi'den yapılan açıklamada 2010 stratejisine paralel olarak sağlanan ticari verimlilik artışı neticesinde sektörün üzerinde kredi büyümesi gerçekleştirildiği ve aynı zamanda kontrollü gider yönetimi ile aktif kalitesindeki iyileşme sayesinde öz sermaye kârlılığının da yüzde 28 arttığı belirtildi. Banka'nın toplam gelirleri yılın ilk yarısında toplam 3 milyar 139 milyon lira seviyesine ulaştı. Öte yandan, Yapı Kredi'nin Sermaye Yeterlilik Rasyosu Banka bazında yüzde 16.1, Grup bazında ise yüzde 15.1 oldu. Yapı Kredi'nin toplam kredileri yılbaşından bu yana yüzde 21 artışla 47 milyar 180 milyon liraya ulaşırken, toplam mevduatı ise yüzde 13 yükselişle 48 milyar 958 milyon TL oldu. Lira mevduatı ise yüzde 21 artışla 28 milyar 27 milyon liraya ulaştı. Yapı Kredi'nin aktif kalitesindeki iyileşmenin hızlandığını kaydeden Açıkalın, etkin kredi yönetimi ve makroekonomik iyileşmenin olumlu yansımasının da etkisiyle tahsili gecikmiş alacaklardaki azalış, güçlü tahsilat performansı ve portföy satışları sayesinde 2009 yıl sonunda yüzde 6.3 olarak gerçekleşen tahsili gecikmiş alacaklar oranının sektör ortalaması olan yüzde 4.4'ün de altına inerek yüzde 4.1 seviyesine düştüğünü söyledi. Açıkalın şöyle devam etti; "Yapı Kredi olarak, bankacılık sektörünün üzerinde büyümeyi hedeflediğimiz 2010 yılının ilk yarı sonuçları bu stratejmizin başarısını teyit ediyor. Lira cinsi kredilerde yıl başından bu yana yüzde 24 oranında artış elde ettik. KOBİ ve konut kredilerimiz yüzde 22 oranında büyüdü. Yılın ilk yarısında döviz cinsi kredilerde proje finansmanına odaklılığımızı devam ettirerek Türkiye'de yeni yatırımlara destek olmak adına 460 milyon dolarlık finansman sağladık. Önümüzdeki dönemde kredi kullandırımının ise 2.1 milyar dolar seviyesini aşacağını tahmin ediyoruz."
Kredideki pay yüzde 10.6 oldu
Yarıyıl bilançosuyla ilgili açıklama yapan Yapı Kredi Murahhas Aza ve Genel Müdürü Faik Açıkalın, Yapı Kredi'nin 2010 yılında hem kredi hem de mevduat alanında bankacılık sektörünün üzerinde güçlü bir büyüme gerçekleştirmeye devam ettiğini belirtti. Özellikle Bireysel ve KOBİ kredilerinde müşterilere rekabetçi ürün ve hizmetler sunduklarını ve bunun sonucunda pazar paylarının yükselmeye devam ettiğini belirten Açıkalın, Haziran sonu itibarıyla Yapı Kredi'nin toplam kredilerdeki pazar payının yüzde 10.6, toplam mevduattaki pazar payının ise yüzde 8.5 olarak gerçekleştiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.