Perşembe 12.08.2010 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 12.08.2010 23:23

Çatıda test sürüşü

Türkiye'de her apartmanın altında her sokakta rahatlıkla açılabilen oto galeri devri sona eriyor. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü'nün 2008 yılında uygulamaya koyduğu genelgeye göre, 2011 sonuna kadar hiçbir apartman girişinde oto galerisi kalmayacak.
Bu galeri sahiplerini şehir dışında uygun bir yer arayışına sokarken yatırımcılar için de bir fırsata dönüştü. Şimdiye kadar Türkiye'de 4 oto satış merkezi açıldı. Bir bu kadarı da açılmak için gün sayıyor.
DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ

Bu merkezlerden belki de en dikkat çekici olanı Gül Yapı ve Keleşoğlu İnşaat'ın Beylikdüzü'nde 1.5 ay önce temelini attığı Autopia.Dünyanın en büyük oto alışveriş merkezi olarak lanse edilen Autopia, otomobil galerinin bir arada toplandığı bir merkezden ziyade otomobil yaşam merkezi olacak dizayn edilmiş. Otomobil, otomobil aksesuarları ve araç alımıyla ilgili her şey tek bir merkezden halledilecek.
3 stadyum büyüklüğünde inşa edilen ve 150 milyon dolara mal olması planlanan Autopia'da 530 dükkan bulunacak. AVM'de hem sıfır hem de ikinci el otomobiller satışa sunulacak. Ancak buranın hizmet ağı oto satışıyla sınırlı olmayacak. Autopia Oto AVM Genel Müdürü Bilge Çalıklı Arpacı Autopia'nın özelliklerini şöyle anlatıyor:
"Oto aksesuarcılardan sigorta şirketlerine, noterden bankalara kadar oto alım satımıyla ilgili ter türlü işlem merkez içinde yapılabilecek. Araç almak isteyen biri buraya girdiğinde alım satım işlemi de dahil her türlü ihtiyacını giderip evine otomobil almış şekilde gidebilecek. Farklı alternatifler arasında araba seçip, test edip, bankadan kredi anlaşmasını yapıp, noter işlemlerini yine burada halledebilecek."
TEST PİSTİ ÇATIDA
Autopia'nın en büyük özelliklerinden biri de AVM içinde araçla dolaşabilme imkanı ve en üst katta bulunan test pisti. Galeriden aracını beğenen müşteri alışveriş merkezinin çatısındaki 800 metrelik pistte aracını hemen test etme imkanı da bulabilecek.
Autopia faaliyete başladığında burada 2 bin 500 kişilik çalışan olacağını belirten Arpacı, hem çalışanların hem de müşterilerin tüm ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş merkezinde eczaneden kuru temizlemeye, kuaförden sinemaya, hobi alanlarına kadar pek çok farklı alanda hizmet verileceğini söylüyor. Yani burada tekstil ürünleri dışında bir alışveriş merkezinde bulabileceğiniz her şey yer alacak. Burayı yılda 6.5 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Dükkanların satışına başlanmış ve yüzde 30'u şimdiden satılmış.
ZİNCİRE DÖNÜŞECEK

Bilge Çalıklı Arpacı'nın anlattığına göre Autopia Beylikdüzü'nde inşa edilen tek bir merkezle sınırlı kalmayacak ve zincire dönüşecek. Bunun için de girişimler şimdiden başlamış. Arpacı, sırada İstanbul Avrupa yakasında Ümraniye, Ankara ve Bursa'da inşa edilecek Autopia'lar olduğunun bilgisini veriyor. Buralarda kurulacak alışveriş merkezi için uygun arsa arayışları başlamış.
YURTDIŞINDAN YOĞUN İLGİ

Autopia projesi yurtdışından da oldukça yoğun ilgi görmüş. Alman Der Spiegel ve Bild gazetesi,RTL radyosu, Fortune Abu Dabi, projeden haberdar olup röportaj yapmışlar.
Gül Yapı ve Keleşoğlu İnşaat, otomobil alışveriş merkezi projesini yurtdışına da taşımayı planlıyor. Bilge Çalıklı Arpacı, bu konuda bazı yabancı yatırımcılardan teklif aldıklarını belirtiyor. Arpacı, "Hyundai'nin inşaat grubu yöneticileriyle görüştük. Autopia'yı birlikte Güney Kore'de de kuralım diyorlar. Önceki hafta bir Rus girişimciyle görüştük. Alman bir firmayla da temas halindeyiz. Önümüzdeki günlerde Almanya'da inceleme yapacağız" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.