Cuma 13.08.2010

İsrailli Antalya'dan vazgeçemedi

İsrail-Türkiye gerginliğinin ardından Türkiye yerine çevre ülkelere yönlendirilen İsrailli turistlerin Antalya ilgisi tekrar canlanmaya başladı. İsrailli tur operatörü Kavei Hufsha Türkiye'yi yeniden tur programına aldı

Önce Davos'taki 'one minute', ardından Mavi Marmara baskınıyla iplerin kopma noktasına geldiği Türkiye-İsrail ilişkileri turizm pazarında kendini hissettiriyor. İsrail Hükümeti'nin Türkiye'ye gitmeyin uyarısına rağmen İsrail vatandaşlarının Türkiye'yi destinasyonlarında görmek istediğini belirten ülkenin en büyük tur operatörlerinden Kavei Hufsha, durdurulan paket turlarda Türkiye'yi tekrar seçenekleri arasında koydu. İsrailli haber sitesi Globes'ta yer alan haberde İsrailli turistlerin özellikle Antalya'dan vazgeçemedikleri ve tatillerini yapmak istedikleri bilgisi yer alırken, Kavei Hufsha CEO'su Arnon Englender, İsrail'den talep geldiğini, aynı talebi Türk tarafına da ilettiklerini, Antalya'ya ilginin canlandığını gördüklerini ve paket turlara başladıklarını kaydetti. Globes'ta yer alan haberde İsrail gerginliği ile birlikte Türk turizminin 2 milyar dolarlık bir gelirden de olduğu bilgisi yer alırken, Kavei Hafsha CEO'su Englender "Antalyalı otelciler ve ticaret erbabı da bizleri sevgiyle karşılamaya hazır" dedi. Kavei Hufsha'nın tekrar başlattığı 420 dolar ile 580 dolar arasında kişi başı paket turların 3 gece sürdüğü belirtildi. Türkiye'nin İsrailli turistler için özel bir tatil bölgesi olduğuna dikkat çeken Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, "Turizm kavga ve politik sorunu kabul etmiyor. İnsanlar özgürce tatil yapmak istiyor. İsrailliler için Türkiye kendi evleri kadar güvenli" diye konuştu.
EGE'NİN KARŞI YAKASINA YÖNELDİLER
Bu arada yaşanan politik gerginlik en çok Antalya'da hissedildi. Türkiye'ye seyahat ikazının kaldırıldığı temmuz sonuna kadar ise İsrailli turistlerin ilgisi karşı kıyıya, Yunanistan'a yönelmişti. İsrail Hava Meydanları İdaresi'nce yayımlanan verilere göre Antalya'ya gelen İsrailli turistlerin sayısı, temmuzda yüzde 72 azalmış, buna karşın aynı dönemde Yunanistan'ı ziyaret eden İsrailli sayısı ise yüzde 75 artmıştı. Uzmanlar İsrail'de yapılan "boykot" çağrılarının etkili olduğunu belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.