Cumartesi 14.08.2010

GDO'da yönetmelik tamam, asıl iş denetlemeye kaldı

İnsan sağlığına zararlı olduğu gerekçesiyle Türkiye'de üretimine izin verilmeyen GDO'lu ürünlere ithalat yolunu açan kanundan sonra ilgili yönetmelik de Resmi Gazete'de yayımlandı. Gıda ve yem amaçlı genetik yapısı değiştirilmiş organizma (GDO) ve ürünlerle ilgili yeni yönetmelik, 26 Eylül'den itibaren yürürlüğe girecek. Yönetmelikte, içinde GDO barındırdığı belirlenen ürünlerin 'GDO içerir' etiketi konulmak şartıyla satışına izin verileceği belirtiliyor. Ancak etiketlerin ne kadar denetleneceği konusunda kafalar karışık. Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Selahattin Mermer, firmaların başından beri etiket konusuna karşı çıktığını hatırlatarak, "Bu yönetmelik firmaları rahatsız edecektir. Binde 9, AB'nin de kabul ettiği bir sınır ama burada etiketlerin ne kadar denetleneceği sorunu ortaya çıkıyor. Siz istediğiniz kadar araştırma yapıp ürünün GDO'lu olduğunu belirleyin. Firma bunu etikete yansıtmazsa yaptığınız çalışma boşa gider" dedi.

GDO'YA KAPI ARALANIYOR

Türkiye Ziraatçiler Derneği Başkanı İbrahim Yetkin ise etiket uygulamasının olumlu olduğunu ancak bunun denetlenmesi konusunun risk içerdiğini söyledi. TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Petek Ataman da "Eşik değerin kaç olduğu belli değil. Bakanlığın belirleyeceği ifade ediliyor. Bu değer yönetmelikte yer almayacaksa, nerede yer alacak?" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.