Perşembe 26.08.2010
Son Güncelleme: Perşembe 26.08.2010

İşte detaylar...

İGDAŞ Genel Müdürü Bilal Aslan, şirketin fiyatını etkileyecek gelişmelerden ilkinin Ambarlı Santrali'nin BOTAŞ'tan devralınması olduğunu söylüyor. İkincisi ise 1.500 kilometrelik yeni hat

Elektrik dağıtım ihalelerinde ulaşılan rekor fiyat ve Başkent Doğalgaz'ın 1.2 milyar dolara satılmasının ardından gözler bu yıl içinde özelleştirilmesi beklenen İstanbul Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi'ne (İGDAŞ) çevrildi. Şirketle ilgili merak edilenleri İGDAŞ Genel Müdürü Bilal Aslan'a sorduk. İGDAŞ'ın İstanbul'un yüzde 95'ine doğalgaz sağladığını belirten Aslan, ilave 1.000-1.500 kilometrelik yatırım yapacaklarını söyledi. Aslan, "Sorumluluk alanımız genişledi. Eskiden büyükşehir belediyesinin sınırları, şehirle sınırlıydı şimdi vilayetin sınırları oldu. Sınırımız Gebze'den Tekirdağ'a kadar uzadı ve köyler de bize dahil oldu. 1.500 kilometrelik bir hat daha yapacağız" dedi. Şu an 4.3 milyon olan abone sayısına karşın yaklaşık 2 milyonluk bir abone potansiyellerinin bulunduğunu kaydeden Aslan, "Bunun yaklaşık 1.3 milyonu, yatırım gerektirmeden bize abone olabilecek hazır potansiyel müşteri. Ayrıca, bizim yapacağımız 1.500 kilometrelik yatırımdan gelecek 700 bin yeni abone var. Bu potansiyel müşterilerin de 1.7 milyar metreküpten fazla tüketim potansiyeli bulunuyor. İGDAŞ, bu haliyle yaklaşık 6 milyonu aşkın abone potansiyeline sahip bir şirket" diye konuştu.
AMBARLI'YI DEVRALIYOR

BOTAŞ'la da Ambarlı Santrali'nin kendilerine devri konusunda anlaşmaya vardıklarını ve kontratın imzalanmak üzere olduğunu açıklayan Aslan, "İmzalanmak üzere olan anlaşma çerçevesinde BOTAŞ, Ambarlı'daki santrali bize devredecek. Bir de bizim bölgemizde BOTAŞ'ın büyük sanayici müşterileri var. BOTAŞ, onları da bize verecek. Şu an bizim yılda sattığımız doğalgaz miktarı 4 milyar metreküp, dolayısıyla yeni kontratla birlikte BOTAŞ bize 2 milyar metreküpe denk gelen bir taşıma bedeli ödeyecek. Yani potansiyel tüketimle birlikte ortaya çıkan rakam yaklaşık 8 milyar metreküpü buluyor. Bu da Yunanistan'ın tüketiminden daha fazla" dedi. Aslan, BOTAŞ'la varılan anlaşmanın vatandaşın cebine cûzi de olsa olumlu şekilde yansıyacağını söyledi.

'Balkanlar'la tecrübe paylaşıyo

İgdaş'ın 25 yıllık tecrübesini Türkiye'nin farklı şehirlerinde ve pek çok ülkede paylaştığını söyleyen Aslan, "Libya, Makedonya, Bosna, Romanya ve Suudi Arabistan gibi ülkelere giderek, birçok yerin kârlı olup olmadığına dair fizibilitesini yaptık" dedi. Balkan ülkelerinin en kısa sürede doğalgaza geçmek istediğini kaydeden Aslan, o bölgenin, Türkiye'nin 25 yıl önceki halini yansıttığını belirterek, Balkan ülkelerine giderek tecrübelerini paylaştıklarını ifade etti.
'3 milyon faturayı eksiksiz tahsil ediyoruz'
Bilal Aslan, her ay sayaç bazlı 3 milyon fatura bastıklarını belirterek, faturaları eksiksiz tahsil ettiklerini söyledi. Aslan, "İGDAŞ, saat gibi çalışan bir şirket. Tahsilat oranımız yüzde 99.9. Bu anlamda İstanbul halkı borcuna sağdık" dedi. Şebekelerin yeni teknolojiye sahip ve ekonomik ömrünün başında olduğunu vurgulayan Aslan, İGDAŞ'ın sermaye değiştirmesinin tüketiciye olumsuz bir yansıması olmayacağını söyledi. Aslan, "İGDAŞ'ın sahibinin Büyükşehir ya da başka bir patron olması tüketiciyi hiçbir zaman etkilemez. EPDK'nın mevzuatı herkes için geçerli. İGDAŞ, borcu ve şüpheli alacağı olmayan bir şirket. Dolayısıyla bu durum, şirketin değerini son derece olumlu şekilde etkiler" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.