Perşembe 26.08.2010 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 26.08.2010 14:48

Sinpaş İcra Kurulu Başkanı konuştu

Büyük şehirlerde su temalı projeler gerçekleştiren Sinpaş GYO İcra Kurulu Başkanı Ömer Faruk Çelik, mütekabiliyet ilkesinin bugüne cevap vermediğini, ABD ve İspanya modellerinin izlenmesi gerektiğini söylüyor.

Sinpaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO) İcra Kurulu Başkanı Ömer Faruk Çelik, mütekabiliyet ilkesinin günümüz şartlarında yeniden ele alınması gerektiğini ifade ediyor. Çelik, 2644 sayılı Tapu Kanunu'nda geçen mütekabiliyet (karşılıklılık) ilkesinin1934 yılında kabul edildiğini hatırlatarak, 2005 yılında kısmi olarak revize edildiğini ve sonrasında da Anayasa Mahkemesi tarafından bazı bölümlerinin iptal olduğuna değiniyor. Bu ilkenin 1934 yılının şartlarında ülkenin birlik ve düzeni içinde kendini korumak için doğru bir yasa ve düşünce olabileceğini söyleyen Çelik, "Ancak 2010 yılında dünyanın küreselleştiği ve tüm ülke ekonomilerinin birbirlerine entegre olduğu bir dönemdeyiz. 1934 yılının şartları ile hazırlanan kanunları 2010 yılının şartları ile aynı görüp, aynı tavrı göstermek ne derece doğru olur bilmiyorum" değerlendirmesini yaptı.
'Gelişmiş ülkelerin tecrübelerinden faydalanılsın'
Çelik,eğer bugünün şartlarının doğru analiz edilerek planlama yapılmak isteniyorsa, mutlak suretle gelişmiş ülkelerin tecrübelerinden faydalanılması gerektiğini vurgulayarak, bu konuda ABD, İspanya gibi örneklerin incelenmesini önerdi. Türkiye şirket yatırımlarına kapıyı açıyor, konut almak isteyene 'dur' diyor. Çelik, bugün hemen hemen hiçbir komşu ülke vatandaşının Türkiye'nin mevcut kanunları gereği Türkiye'de gayrimenkul edinemediğini dile getirdi. Bunun yanı sıra Fas, Gambiya, ÇAD ve Dominik Cumhuriyeti gibi ülkelerin vatandaşları gayrimenkul alabildiğini söyleyen Çelik, ancak bu ülkelerden Türkiye'ye ciddi bir talep olmadığını aynı şekilde Türkiye'nin bu ülkelerle kayda değer bir ticaret hacminin, ithalat ve ihracatının bulunmadığını kaydetti.
'İş hacmi arttıkça ev alan yabancı sayısı da artar'
Türkiye'de Azerbaycan, Türkmenistan, Kuveyt ve Katar vatandaşlarına da gayrimenkul satışı yapılamadığına değinen Çelik, "Buna karşın bu ülkelerde iş yapmaya, ticaret hacmimizi de büyütmeye çalışıyoruz. Bu konu aşıldığı takdirde Türkiye'den ev alan yabancı sayısının ciddi oranda artacağını düşünüyorum. Zira ilgi çok büyük, önemli talepler alıyoruz, fakat bu talepleri mütekabiliyet esası gereği değerlendiremiyor, projelerimizden konut satışı yapamıyoruz" diye konuştu. Çelik, Türkiye'nin ülkelerin yabancı şirket yatırımlarına kapılarını sonuna kadar açarken, ev sahibi olup Türkiye'ye yerleşmek isteyen yabancılara da kapılarını açması gerektiğinin altını çizdi.
Prosedürler yabancı yatırımcıyı yıldırıyor
Çelik, yabancıya gayrimenkul satışında yaşanan sorunlarla ilgili Azeri bir müşteriyle yaşadıkları örneği anlatarak, sıkıntıları ortaya koyuyor. Finans sektöründe hizmet veren bir şirketin sahibi olan müşterilerinin İstanbul'un dünyanın sayılı finans merkezlerinden biri olacağı ve yatırım değerinin çok yükseleceği öngörüsü ile Sinpaş GYO projelerinden gayrimenkuller aldığını anlatıyor. Çelik, bu müşterinin ev sahibi olabilmek için de şirket kurma zorunluluğu olmasından dolayı İstanbul ofisini kurduğunu belirterek, müşterinin böylelikle hem şirketin Türkiye ofisini açmış, hem de ev sahibi olabilme hakkını kazanmış olduğunu söyledi. Benzer örnekle sık sık karşı karşıya kaldıklarını anlatan Çelik, yabancıya gayrimenkul satışıyla sadece Sinpaş'a değil, ülke ekonomisine de bir değer katıldığını ifade ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.