Pazar 29.08.2010

Türkiye perakendede Avrupalılar'ı geride bıraktı

GfK GeoMarketing'in araştırmasına göre Türkiye ve Rusya kur sorununa rağmen perakendede AB üyesi ülkelerden daha fazla büyüdü

Yaşanan ekonomik krizin ardından eski günlerine geri dönmeye çalışan Avrupa'daki perakende pazarını mercek altına alan GfK Geo- Marketing, AB üyesi olmadığı halde araştırmaya hızla büyüyen Türkiye ve Rusya'yı da kattı. Avrupa'daki perakende sektörünün büyümesinin 'iğne ucu' olarak nitelendirildiği araştırmada, Türkiye ve Rusya'nın en yüksek büyüme beklenen ülkeler olduğu belirtildi.

KUR DA ETKİLEMEDİ

Araştırmaya göre Türkiye ve Rusya şu anda döviz kuru sorunu ve enflasyon riskiyle uğraşmasına rağmen bu durum iki ülkedeki büyüme beklentilerinin önüne geçmiyor. Araştırmada yapılan değerlendirmelere göre her alanda yaşanan pozitif gelişmelere paralel olarak 2010 yılında Türkiye'nin perakende alanında yüzde 8.5, Rusya'nın ise yüzde 2.5 büyümesi bekleniyor. Metrekareye düşen perakende harcamasında ise ilk sırayı Rusya alıyor. Rusya'yı Bulgaristan takip ediyor. Perakende cirolarındaki büyümeye bakıldığında AB üyesi ülkelerden Belçika, Avusturya ve İsviçre hariç tüm üye ülkelerin cirolarında düşüş olduğu vurgulanıyor. Belçika yüzde 0.3, Avusturya yüzde 2.1 ve İsviçre yüzde 6 büyüme rakamlarıyla bu listeden kurtulmayı başarıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.