Giriş Tarihi: 2.9.2010 16:59 Son Güncelleme: 2.9.2010 17:01

AMB'den rahatlatan tahmin

Avrupa Merkez Bankası Başkanı Jean-Claude Trichet, Avro Bölgesindeki toparlanmanın, küresel büyüme tarafından desteklendiğini ve ''geçici iç faktörleri'' yansıttığını söyledi.
Trichet, banka yönetim kurulunun bugün yüzde 1 olan faiz oranlarını sabit tutma kararı verdiği toplantının ardından yaptığı açıklamada, bankanın, Avro Bölgesi'ndeki sağlıklı büyüme performansının ardından bu yıla ilişkin büyüme beklentisini artırdığını söyledi.
Buna göre, Avrupa Merkez Bankası bu yıl için büyüme projeksiyonunu da ortalama yüzde 1'den yüzde 1,6'ya çıkardı.
Gelecek yıl içinse büyüme beklentisi ortalama yüzde 1,2'den yüzde 1,4'e çıkarıldı.
Trichet, büyüme beklentisinin yukarı doğru revize edilmesinin, Avro Bölgesi ekonomisinin beklentilerden daha güçlü toparlanmasının yansıması olduğunu söyledi.
Avro Bölgesindeki toparlanmanın, küresel büyüme tarafından desteklendiğini ve ''geçici iç faktörleri'' yansıttığını ifade eden Trichet, buna karşılık ''belirsizliğin hala sürdüğünü'' söyledi.
Trichet, Avrupa Merkez Bankası'nın, Avrupa Bankaları için özel kısa dönem finansman sağlamayı sürdüreceğini kaydetti.
Merkez Bankası Başkanı Trichet, üçüncü çeyrek için ekonomik göstergelerin daha önce tahmin edilenden daha iyi olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.