Son Güncelleme: Pazartesi 13.09.2010
'Koton'u didişerek yönetiyoruz'
Koton mucizesinin mimarı Yılmaz çifti, 24 ülkede 230 mağazaya yayılan ve bu yıl yüzde 30 büyüyen şirketin cirosunu kısa sürede 650 milyon liraya çıkarmayı başardı Gülden Yılmaz, eşi ve ortağı Yılmaz Yılmaz ile hem birbirlerini tamamladıklarını hem de kafalarının başka tarafa çalıştığını söylüyor ve "Bu, Koton'u geliştirdiği için müdahale etmiyoruz" diyor
Biz sanırım bunu en çok müşteriyi dinlememize borçluyuz. Daha yolun başında anketlerle müşterinin ne istediğini sormuş ve 'çeşitlilik' ve 'iyi bir mağaza ortamında alışveriş' cevabını almıştık. Danışmanlarımız başta Arman Kırım gelişmemizde çok önemli rol oynadı. Sonuçta 1992'de küçük bir imalatla başladığımız iş, bugün 166'sı yurtiçinde (45'i franchise) ve 64'ü (47'si francise) yurtdışında toplam 230 mağazaya ve 24 ülkeye yayıldı.
Neden bilmem, biz de bir korku olmadı. Ya da bana göre ortalık çok müsaitti. 1980'li yıllarda başlayan tekstilin olgunlaşma dönemine rastladık. Hedefimiz bambaşkaydı. Eskiden ticaret yapma şekli başkaydı çünkü. Biz büyümek gelişmek istedik. Dünyayı görüyorduk. Alışveriş merkezlerinin gelişmesi, perakendenin büyümesi, yabancı oyuncuların gelmesi aynı anda oldu ve doğru stratejiyle hep büyüdük. Tabi ana işimiz ne diye baktık ve bazı işleri-örneğin imalat gibi- yapmak zorunda olmadığımıza karar verdik ve iyi de yaptık.
Koton'da şu anda 100 kişi tasarım için çalışıyor. Farkı yaratan zaten yaptığın koleksiyonlar ve sunduğun yeni ürünler. Bora Aksu bize dört sezon tasarım yaptı. Şunun farkındaydık. Bir tasarım ürününü sunmak müşteri için fark oluyor. Zor oldu ama ürünler mağazaya indiğinde hepsi 10 numaraydı ve üstelik Koton fiyatlarıyla. Ve şimdi de Hakan Yıldım ile 3'üncü sezonu yapıyoruz.
Otomobile de niyetim var! (Gülüşmeler) Türkiye'den bir Wall-Mart da çıkabilir neden olmasın? Gerçekten perakendecilik böyle bir şey. Bir müddet sonra araba bile satmak isteyebilirsiniz. Bir de şirketin bir olgunluğu oluyor. Satın alma olgunluğu, becerebilme olgunluğu. Yaparız, satarız güveni geliyor insana. Şimdi önümüzdeki dönem ayakkabı işini de büyüteceğiz. Dünyanın dört bir yanında ayakkabı ürettiriyoruz. Yani bir kadının bir erkeğin yaşamındaki bütün alanlara dokunuyoruz. Koton, bir yıl içinde 15 bin yeni model koyuyor mağazalarına ve sayı giderek artıyor.
İmza bırakma derdindeyiz
Bu yıl yüzde 30 civarı büyüyoruz. Önümüzdeki yıl yüzde 35 büyüyeceğiz
Franchise'larla birlikte 650 milyon liraya ulaştık. Birkaç yıl içinde 1 milyar lirayı bulacağız. Bizim perakendeye imza bırakmak gibi bir derdimiz var. O nedenle mayo üretmeye başlıyoruz. Yaklaşık 500 parça plaj giyimi koleksiyonu yaptık. Hakan Yıldırım ile çalışıyoruz.
Bizim hedefimiz çok büyük. Alessandra'ya 60 bin euro ödedik.
Genelde didişerek yönetiyoruz. (gülüyor) Zor bir şey aslında. Zaten karıkoca olmak zor bir şey. Ama biz 25 yıldır beraberiz Yılmaz'la. Birlikte büyüdük. 21 yaşında evlendim. Çok iyi arkadaşız. Birbirimizi tamamlayan taraflarımız var. İkimizin de kafası başka başka çalışıyor ve bu Koton'u geliştiriyor o nedenle müdahale etmiyoruz buna. Birbirimizi mutlaka dinliyoruz. Ben biliyorum ki o çok akıllı bir adam. O biliyor ki ben çok akıllıyım (Gülüyor).
Halkın gerçek ölçüsüne ulaştık
Konfeksiyon sektörü Alman standartlarıyla çalışır. Oysa biz Almanlara hiç benzemiyoruz, beden farkımız var. Müşterilerimizi ölçtük ve fark ettik ki Türk insan tipi çok değişik ve sonunda yeni ürünler geliştirdik. Çok da başarılı oldu. Şöyle ki, hazır giyim perakendesindeki anlayış bir beden ölçüsüyle çalışmak. Yani bu ne demek? Sen de aynısın, sen de aynı diyoruz. Aynı beden olabilirsiniz ama o kadar farklısınız ki. Biz de 3 bin kişiyle görüştükten sonra pantolon, gömlek ve ceketleri çeşitlendirdik. Bacağı uzun gösteren, baseni dar gösteren, sık ve fit gösteren pantolon modelleri yaptık.. Oysa biz Alman standardıyla çalışıyoruz. Mesela Türkiye'de kol boyu 3-4 cm, omuzlar 1.5-2 cm Almanlara göre kısa. O kadar farklı ki aslında, gömlek alırken seni ya motive ediyor ya da mutsuz. Müşteri iyi oturan gömlek, ceket istiyor. Ceketi ceket yapan tek bir ölçü var. Boynunuzdan bel çukurunuza kadar olan ölçü. Bu ölçüye uymazsanız ceket de oturmuyor üstünüze. İşte biz o kadar çok müşterinin bedeninin ölçtük ki sonunda onlara uygun ceketleri bulduk.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 2 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 TOBB'dan 4 bine yakın sanayi kapasite raporuna onay
- 5 SON DAKİKA: Uzay misyonunda 2.aşama! Türk astronot Atasever için tarih belli oldu
- 6 SIFIR FAİZLİ KREDİ SON DAKİKA: 25.000 TL anında hesaplarda! İşte en uygun kredi veren bankalar...
- 7 EPDK'dan elektrik ve petrol adımı! Resmi Gazete'de yayımlandı
- 8 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Yeni indirim geliyor! Benzin ve mazot fiyatı bu gece...
- 9 EMEKLİ VE MEMUR ZAMMI SON DAKİKA: 4 tabloda yeni maaşlar! Enflasyon farkı, en düşük emekli maaşı kaç TL olacak?
- 10 Altın gram fiyatı toparlandı! İslam Memiş önümüzdeki haftayı işaret etti: 2 alım fırsatı…