Son Güncelleme: Perşembe 16.09.2010 10:16
Kanallarda Ramazan bereketi
Medya Takip Merkezi'nin (MTM) araştırmasına göre, 12 televizyon kanalında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre, 2010 yılının haziran - temmuz - ağustos aylarını kapsayan döneminde, geçtiğimiz yılın aynı zaman dilimine oranla reklam harcamaları önemli bir artış gösterdi.
Ramazan ayının yaz günlerine gelmesinin ''Televizyonlarda Ramazan bereketini yaşattığı'' belirtilen araştırmada, ''Ramazan bereketinin yaşandığı TV kanallarında toplam 799 bin 178 spot izleyicinin karşısına çıktı. TV ekranlarında yayınlanan reklamların süresi ise 4 bin 711 saati yani yaklaşık 196 günü buldu. Markaların reklamlarında, geçen yaza oranla yüzde 12 artış yaşandı'' denildi.
-''GSM REKLAMLARINDA TURKCELL LİDER''
Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren bin 12 markanın televizyon kanallarında boy gösterdiği yaz ekranında, en çok reklam veren markanın ''Turkcell'' olduğu belirtilen araştırmada, sonuçlar şöyle sıralandı:
''Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren bin 12 markanın televizyon kanallarında boy gösterdiği yaz ekranında, en çok reklam veren marka ise Turkcell oldu. Reklamlarında yüzde 10 oranında artış yaşanan Turkcell, geçen yazın en çok reklam veren markası olan büyük rakibi Vodafone'u geride bırakarak listenin zirvesine yerleşti.
Yaz boyuca 26 bin 405 reklam spotuyla hedef kitlenin karşısına çıkan Turkcell özellikle, 'Tosun ve Yabancı Damat' reklam serisi, 'Gülse Birsel'li' reklamları ve 3G hızını anlatan reklamlarıyla dikkat çekti. Reklam filmleri 219 saate yakın ekranlarda yer bulan markanın dünya basketbol şampiyonası için hazırladığı reklamı da beğeni topladı.''
2009 yazında olduğu gibi, 2010 yazında da en çok reklamı GSM operatörlerinin verdiğinin tespit edildiği araştırmada ''Üç aylık süreçte en çok reklam veren ilk üç marka, Turkcell, Vodafone ve Avea oldu. Geçtiğimiz yaz döneminin en çok reklam veren markası olan Vodafone'nun bu yaz reklamlarında yüzde 6 oranında düşüş tespit edildi. Özellikle, 'Selim' karakterini canlandıran Şafak Sezer'li reklamlarıyla dikkat çeken Vodafone, toplam spot adedinde Turkcell'i geride bıraktı.''
-TEMİZLİK ÜRÜNLERİNDE EN ÇOK REKLAM VEREN MARKA KOSLA
Yaz aylarında ekranlarda en çok görülen markalardan birininde ev temizlik ürünü Kosla markası olduğu belirtilirken, Kosla'yı Türk Telekom, Calgon, Coca Cola, Bosch, İstikbal ve Arçelik markalarının reklamlarının takip ettiği kaydedildi.
Araştırmada, reklam yatırımını en çok azaltan sektörlerin ise yayıncılık, kozmetik, ev temizlik ürünleri, ticaret ve ısıtma/soğutma sektörleri olduğu tespit edildi.
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 5 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 6 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 7 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 8 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 9 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 10 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı