Perşembe 16.09.2010

Referandum pazara geldi harcama rekoru kırıldı

BKM verilerine göre referandumun gerçekleştiği 12 Eylül Pazar günü kredi ve banka kartlarıyla en çok market alışverişi yapıldı

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, referandum ve tatil bitiminin aynı güne denk geldiği 12 Eylül'de market harcamaları arttı. Söz konusu harcamalar toplam cironun yüzde 22.51'ini buldu. Referandumun yapıldığı 12 Eylül Pazar günü 2 milyon 873 bin 792 adet işlem gerçekleştirildi. Arife gününe denk gelen 8 Eylül Çarşamba günü, banka ve kredi kartları ile yaklaşık 6 milyon 300 bin adet işlem gerçekleştirildi. Bu işlem adedi ile arife gününde tüm zamanların rekoru kırıldı. Türkiye'deki kredi ve banka kartı sayısına oranlandığında her 17 karttan biri ile mutlaka bir adet işlem yapıldığı belirtildi. Rapora göre, Ramazan Bayramı dönemine ait harcamaların toplamı 2009'a oranla yüzde 22 arttı. Arife gününde market ve alışveriş merkezlerinde kredi kartları ile yapılan harcamaların tutarı toplam cironun yüzde 20'sini buldu. Bayramın ilk günü ise kredi kartı harcamalarının yüzde 22'si benzin ve yakıt istasyonlarında yapıldı. Bayramın ikinci ve üçüncü günlerinde yine market ve alışveriş merkezleri kart harcamalarında başı çekti.
Ramazan Bayramı bereketli geçti
Kredi kartıyla yapılan işlem adedi: 19 milyon 280 bin 872
Harcama tutarı: 1 milyar 263 milyon 116 bin TL
Harcama cirosu: 395 milyon 797 bin TL

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.