Giriş Tarihi: 17.9.2010

Krizin merkez üssü Amerika zenginlikte 51 yıl geriledi

Krizin başladığı ve en çok zarar verdiği ülke olan ABD, servetinden kaybederek 15 yılın en düşük seviyesine geriledi. ABD Census Bureau'nun hazırladığı 2009 yılına ait rapora göre ABD'de fakirlik yüzde 14.3 oranında arttı. 1994'teki seviyelerine kadar giden fakirlik dışında en çok göze çarpan bir diğer gelişme de yardıma muhtaç düzeyde olan Amerikalılar'ın sayısının 43.6 milyona çıkarak 51 yılın rekorunu kırması. Yani ABD'de yoksulluk sınırı olan 21 bin 954 doların altında yaşayan tam 43.6 milyon insan var. Yoksulluk sınırın belirleyen kurum Asyalılar dışında tüm etnik gruplarda yükseliş meydana geldiğini belirtti. Raporda resesyonun oldukça büyük etkisinin olduğu ve aynı zamanda Ortadirek'in de çöktüğü vurgulandı. ABD'lilerin büyük bir kısmı işini 2009'da kaybetti. İşsizlik oranı yılbaşında yüzde 7.7 sıçradı. Eylül'de ise yüzde 10.1 oranından yılın geri kalanındaki yüzde 10 seviyesinin üstünde gerçekleşti. ABD Sayım bürosunda görevli David Johnson 1994 yılından bugüne dek 7 kişiden birinin yoksul olduğunu söyledi. Johnson, 2009 yılında, 4 milyon kişinin yoksullar ordusuna katıldığını belirtti. Yoksulluğun artmasının esas nedeninin işsizlik olduğunun altını çizen Johnson, "ABD hükümetine göre, 4 kişilik bir ailenin geliri yılda 22 bin doları geçmiyorsa, yoksul sayılıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.