Giriş Tarihi: 17.9.2010

Türk sanayisi 'yeşil'leniyor şimdi 'temiz üretim' zamanı

Dünya, küresel ısınmanın yarattığı doğa felaketleriyle baş etmeye çalışırken, Türk sanayisi bu konuda eğitmek için "Ekoverimlilik Merkezi" kuruluyor. Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü (UNİDO) ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ortaklığında 2011 yılında çalışmaya başlayacak merkez, en az su, enerji ve atık yoluyla üretim yapılması için kuruluşlara rehberlik edecek, firmalara "yeşil" imaj verecek. Merkez hakkında SABAH'a bilgi veren BM Ortak Program Yöneticisi Atila Uras ve Proje koordinatörü Şenol Ataman, Adana, Kayseri, Niğde illerinde bulunan gıda, tekstil, kimya ve metal işleme sektörlerinde toplam 6 pilot projede su-enerji tasarruflu üretim yapıldığını aktararak, buradan gelen veriler doğrultusunda Merkez'in yol haritasının oluşturulacağını söyledi. Proje koordinatörü Şenol Ataman, Eko Verimlilik Merkezleri'nin Çin, Hindistan, Brezilya gibi gelişmekte olan 45 ülkede faaliyet gösterdiğini belirterek, "Önümüzdeki 10 yıllık süreçte su kaynakları önemli ölçüde azalacak ve bazı ürünler yok olacak, kıtlık baş gösterecek. Firmaların bu nedenle daha az suyla üretim yapabilme yeteneğini kazanması ve yeni ürünler üretebilmesi gerekiyor. Merkez, sanayiyi bu duruma uydurmak, hazırlıklı olmasını sağlamak için çalışacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.