Salı 28.09.2010

10 yılda 154 milyar dolarlık enerji ithal ettik, yüzde 41 dış ticaret açığı yarattık

Enerji Verimliliği Raporu açıklandı. Rapora göre Türkiye 10 yılda 154 milyar $'lık birincil enerji ithal etti. Bu rakam dış ticaret açığının yüzde 41'ini oluşturuyor

Enerji Verimliliği Derneği (ENVER), 'Türkiye Enerji ve Enerji Verimliliği Çalışmaları Raporu'nu açıkladı. ENVER Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Gürkan, yenilenebilir, yerli ve alternatif enerji kaynaklarının ve teknolojilerinin geliştirilmesi için derhal Enerji Araştırmaları ve Uygulamaları Merkezi'nin kurulması gerektiğini belirtti.

YARIŞTA VAR MIYIZ?
Önümüzdeki dönemde Türkiye'nin enerji ve iklim odaklı yeni bir kalkınma yaklaşımı geliştirmesinin şart olduğuna dikkat çeken Gürkan, yeniçağın ekonomisini en iyi tarif eden kavramın 'Yeşil Ekonomi' olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: "Yeşil ekonomi aynı zamanda uluslararası rekabetin yaşanacağı yeni bir yarışma alanı. Kim toprağı, havayı, suyu, enerjiyi daha iyi kullanırsa veya daha iyi kullanacak aletler geliştirirse, yarışı o kazanacak. İşte Türkiye açısından kritik soru, biz bu yarışmaya katılacak mıyız, katılmayacak mıyız?" Yüksek enerji maliyetleriyle baş etmeye çalışan Türk sanayisinin rekabetçi gücünü koruyacak bir biçimde Kyoto sonrası karbon emisyon azaltımı faaliyetlerinede başlaması gerektiğini belirten Gürkan, "Uluslararası Enerji Ajansı'nın ve AB'nin verilerine göre Türkiye verimlilik konusunda üye ülkeler arasında çok geride. Bin dolar GSYİH başına tüketilen enerji miktarı olarak tarif edilen enerji yoğunluğu Türkiye'de 0.27 TEP düzeyinde. Bu rakam Japonya'da 0.10, Almanya'da ise 0.16 düzeyinde" diye konuştu.

REKABETÇİ OLSUN

Enver Başkan Yardımcısı ve URAK Başkanı Ali Koç ise rekabet endeksinde Türkiye'nin sıralamasındaki geriliğe dikkat çekerek, "Rekabet gücümüzü azaltan en önemli noktalardan biri de enerji politikalarındaki eksiklikler" dedi. Enerji alanlarının tam ortasında olmasına karşın Türkiye'nin enerji harcamaların ortalamanın çok üzerinde olduğuna dikkat çeken Koç, bunların daha rekabetçi hale getirilmesi taraftarı olduklarını söyledi. Koç, "Bunu ya tercihen yapacağız ya da mecburen. Ancak biz bunun tercihen yapılmasını istiyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.