Giriş Tarihi: 28.9.2010

Parite de vurdu, dolar 1.47 TL'ye dayandı

Dolar dış paritenin de etkisiyle gün içinde nisandan bu yana gördüğü en düşük seviye olan 1.4725'e geriledi

Haftanın ilk işlem gününde piyasalar sakin bir seyir izlerken, dolar kuru parite hem de içerideki arzın etkisiyle 1.48 TL seviyesinde tutunmayı başaramadı. Gün içinde 1.4725'e kadar gerileyen dolar son olarak 15 Nisan'da 1.4715 seviyesini görmüştü. Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's'in Anglo Irish Bank'ınnotunu düşürkmesi ve euro bölgesi bankacılık sektörüne ilişkin endişelerin canlanması ile euro/dolar paritesi 1.35'i test etti. Global piyasalarda dolardaki değer kaybı nedeniyle, paritede ve dolarla fiyatlanan emtialarda da önemli yükselişler gözleniyor. Geçtiğimiz haftanın son işlem gününde 1.3286 -1.3487 bandında hareket eden euro/dolar paritesi, sabah saatlerinde 1.3471 seviyesine ulaştı. Bankalararası piyasada dolar kotasyonlarında fiyat, alışta en düşük 1.4730 lira, en yüksek 1.4760 lira, satışta en düşük 1.4784 lira, en yüksek 1.4825 lira olarak belirlendi. Öte yandan gösterge tahvilin bileşik faizi yüzde 8.18 seviisenden günü tamamladı.
İMKB YİNE REKOR KIRDI
İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) Bileşik Endeksi de gün sonunda yüzde 0.60 artışla 64 bin 627 puana yükselerek iki işlem gününden sonra yine tarihi rekorla kapandı. Bileşik Endeks, en son 22 Eylül Çarşamba günü 64.479 puanla rekor kırmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.